مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: امروزه مادران سفیران حمایت از کالای ایرانی در خانه و جامعه هستند.

مادران سفیران حمایت از کالای ایرانی در خانه و جامعه هستند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اردبیل در نشست با مشاورین بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: خانم‌ها به‌عنوان مدیر خانواده باید در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی گام بردارند چرا که رونق کالای داخلی سبب اشتغال جوانان جامعه می‌شود.
او افزود: متأسفانه آمار دختران تحصیل کرده بیکار در جامعه ما زیاد است که قطعا پارک علم فناوری می‌تواند با تزریق امید بین جوانان با ایده‌های نو و فناور در راستای شکوفایی جوانان و جامعه مؤثر باشد.

محمدلو با تأکید بر اینکه جوانان تنها به دنبال شغل‌های دولتی نباشند، تصریح کرد: امروزه هر جوان صاحب ایده به کمک پارک علم و فناوری می‌تواند صاحب شغل و درآمد در جامعه شود.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل نیز گفت: هم اکنون ۱۴۲ بانوی فناور در پارک علم و فناوری اردبیل فعالیت می‌کنند که ۸ نفر از آنان مدیر عامل شرکت‌های دانش بنیان هستند‌.
حبیب ابراهیم پور افزود: ۲۵۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری اردبیل مستقر هستند که ۱۵۰ مورد از آنان در حال ساخت نمونه آزمایشگاهی بوده و ۹۰ مورد نیز ایده خود را به مرحله تولید رسانده‌اند.
 رئیس پارک علم و فناوری اردبیل با اشاره به فعالیت ۴۴۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور بیان کرد: از این تعداد تنها ۲۷ شرکت دانش بنیان در اردبیل فعالیت می‌کند که متأسفانه سهم اردبیل در این زمینه پایین است و در تلاش هستیم روز به روز فعالیت‌های پارک علم و فناوری افزایش یابد.

ابراهیم‌پور ضمن تشریح برخی از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان اردبیل همچون پودرهای رنگی نانو، تولید گندم با آب و هوای متناسب هر منطقه، سنسور اتومبیل و کودهای پلی‌آمینه، افزود: ایده‌های اولیه شکل گرفته در ذهن جوانان آغازگر فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان است.

او بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۰۰ فناور جذب پارک علم و فناوری اردبیل شده‌اند که این جذب از طریق حضور در مجامع مختلف و برگزاری ۴ رویداد شتاب صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع

فعالیت ۴۴۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.