مونسان گفت: یکی از موفقیت‌های حوزه گردشگری کشور ارتقا بوم گردی‌ها از ۴۰۰ واحد به۱۷۰۰ واحد است.

افزایش بوم گردی کشور به ۱۷۰۰ واحد / کمک به توسعه گردشگری راهی برای توزیع عادلانه ثروت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور  در همایش فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان  ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، روز جهانی گردشگری و تسلیت حادثه قطار از توجه نمایندگان استان به حوزه گردشگری تشکر کرد.

او با بیان اینکه گردشگری تنها دستگاه اجرایی است که همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد و گردشگری جز اقتصاد ۳ جهان است گفت: کشور ما از این ظرفیت و صنعت پر است، وجود بنا‌های تاریخی، وجود یک میلیون سایت گردشگری، بیش از ۶۰۰ موزه، مردم بسیار مهماندوست را داراست.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه به این ظرفیت کم‌تر پرداخته ایم و بیشتر صحبت کردیم و حمایت نشده است، گفت: اگر به گردشگری بیشتر توجه کنیم پر از ظرفیت است و داده فراوانی دارد و اندک حمایتی می‌تواند ما را در صدر قرار دهد

او به روند پر شتاب در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: سهم ما از جی بی تی ۱۱ میلیارد دلار است و باید از متوسط جهان، بالاتر باشیم؛ چون، ظرفیت بالایی در این زمینه داریم.

او با اشاره به سرمایه گذاری ۲۰۰هزار میلیاردی در صنعت گردشگری از روزهای خوش این صنعت خبرداد.

مونسان تصریح کرد : اگر ۵۰ درصد حمایتی که از بخش کشاورزی شده صرف حمایت از حوزه گردشگری می‌شد ما به سرعت پیشرفت می‌کردیم.

او ابراز داشت: گردشگری مزیت کشور است لذا به واسطه استراتژی که در کشور وجود دارد برای ما کشاورزی اهمیت دارد. بخش گردشگری نعمت خدادادی است و اندک حمایت می‌تواند آن را به قطب اقتصادی تبدیل کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: تنها در دولت فعلی چهار هزار و ۵۰۰ موافقت نامه مبادله شده است که حجم زیادی از درخواست‌ها در حوزه گردشگری است.

او افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ما تغییر نگرش‌ها است که اگر اتفاق بیفتند این حوزه هم می‌تواند تبدیل به حوزه اقتصادی شود که باید به آن توجه کنیم.


بیشتر بخوانید: بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از باغ موزه هرندی 


مونسان اظهار کرد: در دنیا بسیاری از کشور‌ها مسیر میان‌بر برای پیشرفت را حوزه گردشگری قرار داده‌اند.

او در بخشی از صحبت‌های خود گفت: یکی از مهمتربن مشکلات کشور ما کمبود شغل است لذا در ارتباط با ایجاد اشتغال بخش گردشگری می‌تواند کمک کند.

او با بیان اینکه سهم گردشگری در جی بی تی به خوبی دیده نشده است، بیان داشت: در این مدت با حداقل ها از لحاظ بهره وری، طرح ایجاد اشتغال روستایی، افزایش واحد های بوم گردی از چهارصد واحد به هزار و ۷۰۰ واحد صورت گرفته است.

مونسان با بیان اینکه شاغلین بخش صنایع دستی ۷۰درصد خانم ها علی الخصوص خانم های سرپرست خانوار هستند بیان داشت: می توان با پرداخت پول به دستگاه ها برای اشتغال این بانوان نیز کارهایی صورت داد.

وی طرح تجاری سازی برای صنایع دستی، ارتقای بسته بندی، برند، کاربردی سازی صنایع دستی را از کارهای این وزارت خانه عنوان کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه کشور دارای تاریخ است کمک به این بخش را کمک به توزیع عادلانه ثروت دانست.

او سهم گردشگری درتولید ناخالص استانی مانند کرمان را ضعیف دانست و بیان داشت: در کرمان با تمدن کهن و تاریخ کهن و تمدن جهانی ظرفیت بی نظیری وجود دارد.

مونسان به نقش استانداران اشاره کرد و گفت: در هر استانی که استانداری بومی پای کار آمده است، به گردشگری کمک شده و شاهد رقم خوردن اتفاق های خوبی بوده ایم.

او گفت: در پی آن هستیم که معین ها و آژانس های خوبی برای استان کرمان با جاذبه های گردشگری تعریف کنیم

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مردمی کردن گردشگری اشاره کرد و گفت: می توان در استان کرمان مانند شهر یزد گردشگری را مردمی کرد که برای تحقق این مهم باید در ابتدا از گردشگری حمایت صورت گیرد.

او در کنار استفاده از بناها و بافت های تاریخی به نقش به سزای شهرداری ها نیز اشاره کرد و افزود: شهر گردشگر را که حدود یکسال پیش به شهرها ابلاغ کردیم و به زودی رتبه شهرهای در گردشگری ارتقا می دهیم.

مونسان بیان داشت: ما به دنبال توسعه شهری هستیم و اگر بخواهیم جوامع روستایی و شهری پیشرفت کنند باید به حوزه گردشگری توجه کنیم.

انتهای پیام/ح

صحبت های مونسان در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار