دارابی از راه اندازی قرارگاه‌های رسانه‌ای پیاده روی اربعین در غرب کشور برای پوشش اجتماع بزرگ حسینی خبر داد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، استاندار کرمانشاه با  علی دارابی معاون امور استان صدا و سیما در دفتر معاون امور استان‌ها دیدار و گفت وگو کرد.

هوشنگ بازوند در این دیدار با اشاره به اهمیت استان‌های مرزی در مسئله پیاده‌روی اربعین اظهار کرد:مرز خسروی در استان کرمانشاه امسال بازگشایی شد و پس از سال‌ها مردم برای زیارت عتبات عالیات از این مرز خارج می‌شوند.

وی افزود:مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه یکی از پایانه‌های رسمی و بین‌المللی غربی ایران و نزدیکترین نقطه از ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و ارتباط زمینی ایران و بخش عربی عراق توسط این مرز برقرار است.

بازوند اظهار داشت: معاونت امور استان‌ها با راه اندازی قرارگاه رسانه‌ای پیاده روی اربعین به خوبی از این ظرفیت بهره برده و تیم‌های برنامه ساز به همت صدا و سیمای مرکز کرمانشاه از مدت‌ها پیش کار خود را شروع کرده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استانداری کرمانشاه و تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های استان نیز آماده خدمت رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

دارابی نیز ضمن تمجید از فعالیت صدا و سیمای مراکز استان‌های غربی کشور به ویژه استان‌های مرزی طی ایام اربعین سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: مراکز استانی رسانه ملی دارای ظرفیت‌های گوناگونی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از پتانسیل خرده فرهنگ‌ها و آیین‌های سنتی در سوگواری ایام محرم و صفر به ویژه اربعین حسینی اشاره کرد.

وی افزود: معاونت امور استان‌های صدا و سیما برنامه‌های ویژه‌ای برای اربعین امسال تدارک دیده که با محوریت شبکه‌های استانی به ویژه مراکز استان‌های مرزی کشورمان که محل تردد زائران حسینی است اجرایی خواهد شد.

دارابی با اشاره به راه اندازی قرارگاه‌های رسانه‌ای پیاده روی اربعین در غرب کشور تصریح کرد: علاوه بر پوشش این اجتماع بزرگ حسینی، برنامه‌های مختلفی در ساختار‌ها و قالب‌های برنامه سازی برای مخاطبان تهیه، تولید و پخش خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار