مهم‌ترین حوادث امروز چهارم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری کلاهبردار اسکیمری در کاشان

سرهنگ "علی پورکاوه فرمانده انتظامی کاشان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: طی تحقیقات گسترده پلیسی و کار‌های تخصصی انجام شده مشخص شد فردی مغازه داری از اعتماد مشتریان سوء استفاده و اقدام به کپی کارت‌های بانکی تعدادی از مشتریان خود کرده است.

این مقام انتظامی افزود: طی هماهنگی انجام شده با مقام قضائی در یک عملیات پلیسی متهم جوانی ۳۵ ساله دستگیر و به یگان انتظامی انتقال که در تحقیقات به عمل آمده به کلاهبرداری به مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی کاشان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: شهروندان مراقب باشند در خرید از افرادی که دستگاه‌های کارت خوان سیار دارند، در دام اسکیمر نیفتند و به هیچ وجه رمز کارت خود را به فروشندگان اعلام نکنند و همچنین رمز کارت بانکی خود را بصورت دوره‌ای عوض کرده تا از عملی شدن اهداف مجرمانه سایبری جلوگیری شود.
 

کلاهبرداری با شگرد فروش تلگرامی بلیط هوایی اربعین

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در شبکه‌های اجتماعی تلگرام مبلغ ۲۰ میلیون ریال بابت فروش بلیط هوایی اربعین از وی کلاهبرداری کرده است بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی با مشاهده آگهی فروش بلیط هوایی سفر به کربلای معلی با قیمت نازل در تلگرام روبرو شده و جهت خرید وجه آن را بحساب شخص مربوطه واریز کرده است در حالی که هیچ کالایی دریافت نکرده و فروشنده نیز پاسخگوی تماس وی نبوده است.

سرهنگ مرتضوی افزود: با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان توصیه کرد: زائران مراسم اربعین حسینی برای خرید بلیت به دفاتر هواپیمایی مراجعه کنند و از خرید بلیت از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، همچنین برخی تبلیغات که در فضای مجازی با عناوین سفر سریع، بدون ویزا و ارزان برای اربعین منتشر می‌شود، به‌منظور کلاهبرداری از افراد است و تهیه بلیط صرفا توسط شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش این شرکت‌ها انجام شود.
 

دستگیری سارق حرفه‌ای منزل و اماکن خصوصی

سرهنگ "حسین بساطی"فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر سرقت منزل و اماکن خصوصی شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران کلانتری ۱۵ گلدیس پس از انجام اقدامات خاص پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری این سارق شدند.

او ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه این سارق ۷۰ متر کابل فشار قوی، ۱۳۶ عدد گلدان گل، یک عدد هارد دوربین مداربسته و یک عدد لوستر سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 

کشف ۱۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان از خبری مبنی بر حمل و قاچاق فرآورده‌های نفتی توسط ۴ کامیون کشنده تانکردار مطلع و بلافاصله وارد عمل شدند.

او افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی‌های لازم هر ۴ خودرو را توقیف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی به عمل آمده ۱۲۸ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی، فاقد مدارک قانونی کشف و به نمایندگان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تحویل شد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش محموله‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است گفت: در این راستا ۶ نفر نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.


انتهای پیام/م
 
 
برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.