معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در طول یک سال گذشته پروژه سخت مسیر راه آهن میانه-اردبیل ۱۶درصد پیشرفت فیزیکی کلی داشته که از سال ۸۴ تا ۹۷ تنها۴۱درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان اردبیل و بازدید از پروژه راه آهن گفت: پروژه راه آهن اردبیل- میانه یکی از پروژه های بزرگ و سخت وزارت راه است و با احجام۳۵میلیون متر مکعب در این مسیر خاک برداری شده است که نسبت به پروژه های سایر نقاط کشور رقم قابل توجه است.

او با بیان اینکه با ارتفاع ترین و بزرگترین پل کشور در این مسیر واقع شده است افزود: این مسیر دارای بیشترین تونل و پل است و پیمانکاران با بیشترین ظرفیت در تلاش هستند وقت مقرر این پروژه به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و  توسعه زیر بنای حمل و نقل کشور گفت:پروژه راه آهن اردبیل تنها پروژه ای است که در شرایط حاکم اعتبار بصورت نقدی است و کنترل پروژه در هیچ محوری به اندازه این محور نیست.

خادمی با طرح اینکه در این پروژه بیش از ۱۶۰۰نفر فعالیت دارند افزود: با شدت گرفتن پروژه از سال پیش این تعداد از۷۶۷ نفر به ۱۶۳۰ افزایش یافته و ۵۷۲ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در پروژه راه آهن میانه- اردبیل کار می کنند.

او گفت:تلاش ما بر این است با اتمام زیرسازی و روسازی قطعات که ۱۲قطعه تعریف شده است این مسیر در سال۹۹ به پایان برسد و در حال حاضر مناقصه خرید ریل و نصب آن انجام شده و تا فصل سرد حدود۷۰ کلیومتر ریل گذاری می شود.

خادمی ادامه داد: خرید ریل برای اولین بار از شرکت های معتبر داخلی انجام می شود که این کار بر تسریع عملیات اجرایی تاثیر خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:با افزایش اعتبار عمرانی استان اردبیل تا دهه فجر امسال به میزان بزرگراه و راه های دو بانده و چهار بانده استان اردبیل افزوده می شود و این حرکت تا۲۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

پروژه راه آهن اردبیل- میانه یکی از پروژه های بزرگ و سخت وزارت راه است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.