پنج کاروانسرا در استان سمنان به بخش خصوصی واگذار شده است که واگذای آن‌ها می‌تواند در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال موثر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رستگاران کارشناس میراث فرهنگی گفت: استان سمنان به علت قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از گذشته محل رفت و آمد کاروان‌های تجاری و تفریحی بوده و امروزه هم مسیر رفت آمد میلیون‌ها مسافر است.

او افزود: به علت رفت و آمد زیاد از این مسیر از گذشته کاروانسرا‌های بسیاری در دوران مختلف در این مسیر بوجود آمده که مجموع آن‌ها ۲۸ کاروانسراست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی استان هم گفت: چهار کاروانسرا تحت تملک میراث فرهنگی استان است که تاکنون هر چهار کاروانسرا به بخش خصوصی واگذار شده است، اما هنوز برای بقیه کاروانسرا‌های دیگر که در استان وجود دارد و تحت تملک سازمان‌های دیگر است کار چندانی صورت نگرفته است.

یغمائیان ابراز داشت: واگذاری بنا‌های تاریخی نظیر کاروانسرا‌ها تاثیر بسزایی در جذب گردشگر در هر منطقه و رونق و افزایش اشتغال دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز گفت: ۱۷ کاروانسرا تحت تملک اوقاف است که تاکنون یک کاروانسرا به بخش خصوصی واگذار شده است.

حجت الاسلام تدینی با بیان اینکه رویکرد اوقاف بر واگذاری این بناهاست و به دنبال سرمایه گذار هستیم افزود: واگذاری این بنا‌ها سبب احیای آنها و افزایش اشتغال می‌شود.

انتهای پیام / م

احیای تاریخ با واگذاری کاروانسرا‌ها به بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار