
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خلیل اللهی رییس کل دادگستری آذربایجانشرقی در جمع مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، تکریم ارباب رجوع را از اولویتهای اصلی دستگاه قضایی اعلام کرد و گفت: دادگستری آذربایجان شرقی در نظر دارد فعالیتهای دفاتر خدمات الکترونیکی را گسترش و تقویت کند، چون با این اقدام بخش مهمی از مشکلات مربوط به رفت و آمد مراجعان به واحدهای قضائی حل میشود.
او اظهار داشت: دادرسی الکترونیک به معنای عام کلمه انقلاب و تحولی عمیق در قوه قضاییه است که آثار متعدد تکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات متعدد مردم به دستگاه قضایی، کاهش اطاله دادرسی و تسریع در اجرای امور را به دنبال داشته است.
خلیل اللهی با برشمردن مزایای ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، نوع رفتار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را در جلوگیری از اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع تأثیرگذار دانست.
او با اشاره به پیش بینی استقرار مشاوران حقوقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای نظارت بر ثبت دادخواست ها، بهره مندی شهروندان از این مشاوران را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: با این کار دادخواست به نحو صحیح تنظیم و به مراجع قضایی ارسال میشود.
خلیل اللهی تکریم ارباب رجوع را از اولویتهای محوری دستگاه قضایی اعلام کرد و بر اسکن دقیق و واضح اوراق مراجعین به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی توسط متصدی دفتر و ترغیب ارباب رجوع به مراجعه به شوراهای حل اختلاف در پروندههای حقوقی تاکید کرد.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان نیز در این نشست با بیان اینکه نبود نظارت مدیران دفاتر الکترونیک خدمات قضایی بر فعالیت دفاتر منجر به سرگردانی مردم میشود، گفت: با هماهنگی میتوان از سرگردانی و اتلاف وقت و هزینه مراجعین به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی جلوگیری کرد.
مجید فراهانی بر حضور مستمر مدیران دفاتر خدمات قضایی در محل دفتر و درج اطلاعات دقیق اشخاص در سامانه ثنا تاکید کرد.
او ادامه داد: رفتار و گفتار مدیران و کارکنان دفاتر خدمات قضایی با مراجعین باید با رعایت حداکثر احترام و تکریم باشد.
انتهای پیام/ش