مدیرکل استاندارد ایلام گفت:بیش از۵۹/۳ هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

صدور ۵۹/۳ هزار تن کالای استاندارد صادراتی از مرز مهران به عراقمهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ;از افزایش صادرات کالاهای استاندارد در ۶ماهه  نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت بیش  از۵۹/۳ هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

او افزود:تعداد آزمون تعیین ماهیت ۶۴۳ هستند که اکثرا مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی، مکانیک و فلز شناسی و بسته بندی سلولزی بودند.
همتی عنوان کرد: ۲۰ مورد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد، ۲۳ مورد تمدید پروانه صدور کاربرد علامت استانداردانجام شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت:در همین مدت ۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد تعلیق و ۱۶ پروانه نیز ابطال شده است.

او ادامه داد:تعداد پرونده های صادراتی بررسی شده ۷۴۶ پرونده  بوده اند.

همتی اظهار کرد:همچنین ۸۴۲ مورد بازرسی از نازل های عرضه سوخت مایع از دیگر اقدامات این اداره کل در نیمه نخست سال جاری بوده است.
او بر لزوم ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در این راستا تاکید کرد و گفت: نقشه راه سازمان ملی استاندارد ایران برای ادامه مسیر فعالیت‌های این سازمان که ارتقای سطح کیفیت، سلامت و ایمنی جامعه است، برای همه دستگاه‌های مرتبط ترسیم شده است.

همتی با اشاره به تاکیدهای معظم له در زمینه استفاده از کالای ایرانی و با کیفیت افزود: با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ‌ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف، موضوع استفاده از کالاهای ایرانی اهمیت دوچندانی پیدا کرده و یکی از ابعاد مشارکت عموم مردم در پیشرفت اقتصادی، مصرف کالای داخلی در نظر گرفته می شود.

همتی تاکید کرد: با خرید کلای استاندارد ایرانی قدمی در راستای پویایی اقتصاد کشور، شکوفایی تولید ملی، اشتغالزایی، افزایش صادرات، جلوگیری از تعطیلی صنایع و به طور کل تحقق دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه مقوله مهم اقتصاد مقاومتی برداشته ایم.

انتهای پیام/با

صادرات کالای استاندارد از مهران به عراق

برچسب ها: استاندارد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.