رئیس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون بسکتبال گفت: تیم‌هایی به فدراسیون، بازیکنان و کادرفنی بدهکار هستند و باید برای حضور در لیگ برتر بدهی‌های خود را تسویه کنند.

پیام سیفی زاده رئیس کمیته مسابقات و کمیته داوران فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت لیگ برتر گفت: تاکنون ۱۵ تیم در جلسه اولیه حاضر شدند و قرار شد تا نهم مهر مبلغ ورودی را واریز کنند. ۱۲ تیم این کار را انجام داده اند و سایر تیم‌ها هم در حال مکاتبه و خریدن وقت برای انجام این کار هستند. حالا ما باید ببینیم تا ۱۶ مهر یعنی آخرین فرصتی که وجود دارد چند تیم مبلغ ورودیشان را واریز می‌کنند؟ قرار است پس از پایان این تاریخ کارت‌ها را صادر و لیگ را از نهم آبان شروع کنیم. امیدواریم لیگ پویایی باشد.  

سیفی زاده: ورود تیم‌ها به لیگ برتر منوط به تسویه حساب با فدراسیون و بازیکنان است  / طلب داوران به طور کامل پرداخت نشده است 

ورود تیم‌ها به لیگ برتر منوط به تسویه حساب با فدراسیون و بازیکنان است 

او گفت: ورود تیم‌ها به لیگ منوط به تسویه حساب است. تیم‌هایی به فدراسیون، بازیکنان و کادرفنی بدهی دارند و ملزم هستند تسویه لازم را انجام دهند. اگر تیمی چنین کاری انجام ندهد در کمیته انضباطی مطرح و به شدت با این تیم برخورد می‌شود. فدراسیون پیگیر این مسئله است.

رئیس کمیته مسابقات درباره وضعیت سالن‌های تیم‌های لیگ برتری بیان کرد: برای بررسی وضعیت تیم‌های تازه لیگ برتری شده نماینده فرستادیم  به شهرهای مختلف تا از هتل‌، سالن‌  و مجموعه‌های درگیر با رقابت‌ها بازدید کند. نماینده ما گزارش‌های لازم را ارسال کرده، ما هم در مقابل تذکرات لازم را داده ایم   تا نقص‌ها بر طرف شود  در این صورت می‌توانیم  شاهد میزبانی  همه تیم‌ها در سالن هایشان برای رقابت‌های سوپر لیگ  باشیم.


بیشتر بخوانید: طباطبایی: سرمربی تیم ملی تا پایان المپیک با ما قرارداد دارد / لیگ را با ۱۶ تیم آغاز می‌کنیم


مطالبات داوران به طور کامل پرداخت نشده است 

او در پاسخ به  سوالی درباره بدهی فدراسیون به داوران و عوامل اجرایی گفت: بدهی داوران و کادر اجرایی مسابقات به طور کامل پرداخت نشده است، در حال پیگیری هستیم و این موضوع جزو اولویت‌های فدراسیون  است. نکته اینجا است که در واقع بدهی برای فدراسیون قبل بود و در حال تسویه هستیم و خودمان بدهی نداریم، اما وظیفه داریم این بدهی‌ها را پرداخت و تسویه  حساب‌کنیم.   

سیفی زاده: ورود تیم‌ها به لیگ برتر منوط به تسویه حساب با فدراسیون و بازیکنان است  / طلب داوران به طور کامل پرداخت نشده است 

سیفی زاده درباره اینکه سیستم مشخصی برای سوپر لیگ وجود ندارد و هر تیمی که در دسته پائین‌تر قرار دارد می‌تواند برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کند گفت: متاسفانه این مسئله وجود دارد و مشکل اساسی این است که باشگاه نداریم و طبیعتا این موضوع وجود دارد. به طور مثال  یک تیم می‌آید و می‌گوید من هستم، اما سال بعد نیست. ساماندهی و حل این مشکلات کار فرا فدراسیونی است و وزارت ورزش  باید به ورزش کشور کمک کند. یعنی باشگاه‌ها را ملزم کند تا تیم‌داری کنند. همین حالا استقلال و پرسپولیس چه ساختاری دارند آیا باشگاه هستند و در رشته‌های مختلف تیم داری می‌کنند؟

او ادامه داد: قطعا اگر وزارت کمک کند و ثبات داشته باشیم  این مشکلات از میان می‌رود. این موضوع دست ما نیست و همت بزرگی می‌خواهد و امیدوارم شرایطی حاصل شود تا کارمان انجام دهیم.


بیشتر بخوانید: حاتمی: تیم بسکتبال ذوب آهن با تاخیر وارد بازار نقل و انتقالات شد


امیدوارم شاهد قضاوت‌های یکسانی باشیم 

رئیس کمیته داوران درباره برگزاری کلاس‌های مختلف برای داوران کشورمان عنوان داشت: می‌خواهیم هفتم مهر از ناظران آزمون بگیریم. برنامه این است که با این آزمون میزان دانش افراد مشخص شود و دسته بندی‌ها لازم صورت بگیرد تا بتوان داوران را برای دسته‌های مختلف تقسیم بندی کرد. همچنین قرار است هشتم مهر هم آزمونی برای مدرسان داشته باشیم. امیدوارم هدف‌مان که یکسان سازی و آموزش یکسان برای همه است محقق شود.  

او افزود: در بحث داوری هم فشار بیشتری با تاکید رئیس فدراسیون  وارد کردیم، زیرا طباطبایی اصرار داشت از داوران کار بکشیم. تاکنون ۳ کمپ داشتیم که خروجی‌ها خوبی داشته اند. امیدواریم  آن مقداری که صرف آموزش دوستان کردیم در لیگ نشان داده شود و قضاوت‌های یکسانی را شاهد باشیم.  

سیفی زاده: ورود تیم‌ها به لیگ برتر منوط به تسویه حساب با فدراسیون و بازیکنان است  / طلب داوران به طور کامل پرداخت نشده است 


بیشتر بخوانید: ویسی: می‌خواهیم بسکتبالیست‌های با کیفیت و جوان جذب کنیم


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار