رئیس گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران درباره نحوه نظارت بر مدارس غیردولتی توضیحاتی داد.

بهروز طالبیان رئیس گشت مشترک تعزیرات استان تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هفته گذشته با حضور در مدارس غیر دولتی نسبت به نحوه دریافت شهریه از والدین دانش آموزان پرداختیم و به تخلفاتی نیز رسیدگی شد.

وی افزود: با توجه به اضافه دریافتی که توسط مدیران مدارس غیر دولتی از والدین دریافت و این موضوع برای بازرسان سازمان حمایت و صمت محرز شد، تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی کننده با توجه به تصویب مصوبه کارگروه شواری عالی اقتصادی، نسبت به برخورد با متخلفان اقدام خواهد کرد.

طالبیان تصریح کرد: هر سازمان علی الخصوص مدارس غیر دولتی برای تعیین قیمت باید با شورای عالی اقتصادی که متشکل از سران سه قوه و متضمن تائیدیه مقام معظم رهبری است، هماهنگ باشد و پس از تعیین و تائید این شورا نسبت به اخذ مبالغ اقدام کند، لذا مبنای رسیدگی تعزیرات مصوبات شورای عالی اقتصادی است.


بیشتر بخوانید: تعزیرات یقه مدارس لاکچری را گرفت/ لزوم فعال شدن شورای تنظیم بازار در قیمت گذاری شهریه مدارس + عکس


رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته موارد تخلفی مشاهده شد و پس از جمع بندی نهایی نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدام خواهد شد.

گفتنی است که وزیر آموزش و پرورش درباره توجیه ورود تعزیرات به مدارس غیردولتی و تمکین آموزش و پرورش از شورای عالی هماهنگی اقتصادی بیان کرد: شهریه از طریق سازمان مدارس غیردولتی تعیین می‌شود و میزان آن براساس خدمات ارائه شده در مدرسه مشخص می‌شود.

او ادامه داد: برخی از دریافتی مدارس در ازای خدمات اضافی بوده که این خدمات کاملا اختیاری است. درباره تعداد محدودی از مدارس غیردولتی که شهریه نامتعارف دارند با قاطعیت شدید، برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
شیراز چرا سرویس مدارش امسال کم شده . هفته اول مدارس تمام شد من هنوز دخترم سرویس گیرش نیامده ناحیه یک هم هست. مسیول سرویس هم آقای افراسیابی و مدرسه افسری شیفت ۲ خیابان لاله شیراز.
آخرین اخبار