اسلامی گفت: ایران در بخش تولید بالگرد در مقایسه با سایر بخش‌های حمل و نقل هوایی توانمند است و ما نیروی انسانی باارزشی در این صنعت داریم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جوان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز فعالیت دانشکده هواپیمایی کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد صنعت هواپیمایی کشور ما نیروی انسانی و سرمایه انسانی باارزش است گفت: این سرمایه جزء سرمایه‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود به طوری که ما هم اکنون با اقدامات انجام شده در این حوزه در تمام رشته‌ها سرآمد هستیم.

او ادامه داد: نیروی انسانی ما در بخش طراحی، ساخت و بهره برداری توانسته به رتبه‌های خوبی دست یابد و ما با تربیت خلبانان خود در حوزه تعمیرات توانسته‌ایم از آن به عنوان یک دستاورد ملی هم یاد کنیم.

اسلامی افزود: در حوزه تکنولوژی هم توانسته‌ایم در بخش طراحی و ساخت به توسعه‌های گسترده‌ای دست یابیم و ما در این حوزه به ویژه در بخش ساخت در مقایسه با سایر صنایع با وجود تحریم‌ها رشد چشمگیری داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: مسیر ۶۰ کیلومتری ایلام به مهران در ایام اربعین ۴ خطی می‌شود / تمامی نواقص جاده‌ای ۴ پایانه مرزی برطرف شد


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با وجود تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی ما توانسته‌ایم به دانش متفاوتی در این بخش دست یابیم گفت: ایران در قالب تحریم‌های غیر قانونی توانسته مسیر توسعه و دانش را پیش بگیرد.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا ما در صنعت بالگرد هم توانسته‌ایم به توسعه برسیم یا خیر گفت: ما در کشور بالگرد تولید کرده‌ایم و تعدادی از آن‌ها در اختیار پلیس و هلال احمر قرار گرفته و تعدادی از آن‌ها هم در بخش نیرو‌های مسلح به بهره برداری رسیده که تمامی آن‌ها ساخت داخل است.

اسلامی افزود: دستگاه‌های مختلف نباید تنها به تولیدات بالگردی ما نگاه کنند بلکه باید از ظریفت‌های داخلی کشور در جهت توسعه این صنعت هم استفاده کنند.

مسیر تهران نجف در شرکت‌های هواپیمایی خارجی بالای دو میلیون تومان به فروش می‌رسد

در ادامه این برنامه علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت فروش بلیت هواپیما‌های اربعین گفت: در سال گذشته صنعت حمل و نقل هوایی توانست سرویس ارزشمندی به مسافران ارائه کند و ما با کنترل و نظارت دقیقی از ایجاد بازار سیاه در این بخش جلوگیری کردیم.

او افزود: امسال هم نرخ‌های بلیت هواپیما مانند نرخ سال گذشته است و ما با ثابت نگه داشتن این نرخ توانسته‌ایم سفر مناسبی را برای مسافران تامین کنیم.

عابدزاده در پاسخ سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر درج قیمت‌های ۱۲ میلیون تومانی مسیر تهران نجف در سایت‌های فروش بلیت گفت: مسیر نرخ بلیت تهران نجف در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مصوب شده و با قیمت ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هیچ سایتی در این بازه حق گران فروشی در این مسیر را ندارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: طبق بررسی‌های انجام شده یک نرخ در این مسیر وجود ندارد سایت‌هایی که نرخ‌های بالاتری را اعلام می‌کنند برای هواپیما‌های خارجی است که معمولا به صورت بیزینیس کلاس فعالیت می‌کنند.

او درباره شیوه نامه حقوق مسافر هم گفت: در پخش پرواز‌های داخلی آیین نامه حقوق مسافر را داشتیم، اما در بخش پرواز‌های خارجی چنین آیین نامه‌ای وجود نداشته که از روز گذشته برای پرواز‌های خارجی که شرکت‌های هواپیمایی داخلی جا به جا می‌کنند تعیین کردیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار