عابدزاده گفت: نیرو‌های توانمند داخلی با وجود تحریم‌ةای شدید قادر به تعمیر قطعات گرم موتور هواپیما هستند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور در مراسم ۷۰ سالگی دانشکده صنعت هوایی گفت: در دوران قبل ورود به این دانشگاه تنها از طریق بورسیه و آزمون امکان پذیر بود و من در رشته تعمیر و نگهداری قصد ادامه تحصیل داشتم، اما به دلیل تغییراتی که در این دانشکده ایجاد شد امکان تحصیل در این رشته وجود نداشت و من ناچار شدم به خارج از کشور برای ادامه تحصیل بروم.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشور افزود: دانشکده صنعت هواپیمایی شناسنامه حمل و نقل‌های است و این دانشکده در حوزه آموزش و تحصیلات در مقایسه با سایر دانشکده‌ها در رتبه بسیار بالایی قرار دارد.
 
او با بیان اینکه این دانشکده به دلیل تجمیع دانشکده‌ها ۲ سال امکان پذیرش دانشجو را نداشت، اما با ارائه استدلال‌های قوی توانستیم مجوز پذیرش دانشجو را از ریاست جمهوری دریافت کنیم افزود: این دانشکده ریشه تاریخی بسیار قوی دارد و در ۷۰ سال گذشته با آموزش دانشجویان این بخش صنعت حل و نقل هوایی توانسته گام‌های بلندی را در این صنعت بردارد.

بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات حمل و نقل در اربعین امسال / ارزان‌ترین راه برای رسیدن به مراسم اربعین چیست؟


عابدزاده با بیان اینکه تغییرات ایجاد شده در این دانشگاه باعث شده تا ساختار آن حرفه‌ای شود گفت: ما علاوه بر دنبال کردن ساختار حر فه‌ای سعی کرده ایم ساختار آکادمیک را هم دنبال کنیم و تمام تلاشمان در آن است که دانشکده و صنعت را با یکدیگر عجیم کنیم و تولیداتمان را بتوانیم وارد صنعت کنیم.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه امروزه این نوع دانشکده‌ها به صورت مستقیم در مرکز‌ها کار می‌کنند گفت: باید شرکت‌های هواپیمایی هم ساختار و فرآیند‌های خود را بر اساس مقررات جدید تغییر دهند و ما بتوانیم از توانمندی‌های دانشجویان این حوزه استفاده کنیم.
او گفت: این دانشکده هم اکنون در ۳ رشته فعالیت می‌کند که باید در آینده‌ای نزدیک رشته‌های مرتبط با این صنعت را گسترش دهیم و ما باید بتوانیم تولیدات خود را در با توجه به نیاز‌های صنعت هوایی افزایش دهیم.
 
عابدزاده با بیان اینکه باید منطبق با اهداف صنعت هوایی رشته‌های جدید را ایجاد کنیم گفت: در حوزه حرفه‌ای موظف هستیم تمام مقررات ایکاو را ایجاد کنیم به همین دلیل باید در گسترش و صنعت این حوزه ب توانیم طراحی‌های جدید را تقویت کنیم.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشور افزود: ما همواره با دانش‌های جدید روز دنیا فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهیم و همواره در حال توسعه هستیم، صنعت ما با وجد تحریم‌های شدید آمریکا زده است و در ۴۰ سال گذشته توانسته به ومفقیت‌های بسیار جدید ازجمله تعمیر و نگهداری قطعات گرم هواپیما هم دست یابد.
 
او با بیان اینکه علی رغم همه مشکلات و فشار‌های اقتصادی در حوزه هواپیمایی توانسته ایم مقاومت کنیم گفت: از زمانی که ترامپ کلید تحریم را زد منتظر بودند صنعت هواپیمایی کشور بخوابد، اما ما همچنان پرواز‌های خود را داریم ممکن است پروازهایمان افزایش نیافته باشد، اما این صنعت همچنان با قوت با کر خود ادامه می‌دهد.
 
عابدزاده اظهار کرد: امروز روی کاغذ نیاز کشور را نشان میدهند و نیرو‌های توانمند ما مطابق با استاندارد‌های هواپیمایی کشور بخش عمده‌ای از قطعات را تحویل ما می‌دهند و ما امروز قادر هستیم قسمت گرم موتور هواپیما را بسازیم بنابراین نیرو‌های دانشجو باید قدر خود را بدانند.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: دانشجویان این رشته ارتباط مستقیمی با زندگی برقرار می‌کنند به طوری که صنعت هواپیمایی با داشتن نظم، انضباط و نظافت تمامی نیاز‌های روزمره زندگی را به دانش جویان آموزش می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار