مدیر امور آب و فاضلاب شهری ساری گفت: در راستای بهبود کیفیت و تقویت آب شرب مشترکان مناطق شرقی این شهر۲ هزار ۳۰۰ متر خط انتقال آب ساخت و وارد مدار بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،بهزاد برارزاده مدیر امور آب و فاضلاب شهری ساری گفت: فاز اول  طرح خط انتقال آب در ساری در ضلع جنوبی بلوار امام رضا (ع) به طول ۲ هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال ۴۰۰ میلی متری  در نیمه اول شهریور امسال به اتمام و در ایام دهه اول محرم به بهره برداری رسید.
 
او افزود: که با اجرای آن در مجموع حدود ۷ هزار مشترک از بلوار امام رضا (ع) تا عبور سمسکنده و خیابان‌ها و کوچه‌های منشعب طول مسیر علاوه بر بهره مندی از آب سد شهید رجایی و تصفیه خانه آب سلیم بهرام از فشار آب کافی و مناسب برخوردار شدند.

برارزاده اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح در مرحله اول را ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان و گفت: برای ادامه اجرای این طرح تا بیمارستان سوانح و سوختگی زارع به طول هزار و ۵۰۰ متر با توجه به افزایش قیمت‌ها و آسفالتی بودن مسیر و موانع موجود به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او با بیان اینکه به دلیل تراکم جمعیت در منطقه شرق شهر، مشترکان در پیک مصرف و ایام تابستان با کمبود آب مواجه می‌شدند، افزود: با اجرای این طرح فشار آب منطقه از  سه دهم اتمسفر به یک و نیم افزایش یافت.

مدیر امور آبفاشهری ساری ضمن قدردانی از همراهی مشترکان در اجرای این طرح، نیاز آبی مشترکان این شهر را هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه دانست و گفت: به منظور رفع این کمبود تامین آب به میزان هزار لیتر در ثانیه از منابع زیرزمینی چاه‌ها و ۵۰۰ لیتر در ثانیه نیز از سد شهید رجایی و تصفیه خانه سلیم بهرام از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفت که درحال حاضر ۷۰۰ لیتر در ثانیه تحویلی از سدشهید رجایی افزایش یافت که تقریبا نصف آب شرب مورد نیاز شهر ساری می‌باشد.

او اظهار امیدواری کرد در سال آینده تمامی آب شرب مورد نیاز شهروندان ساروی از سد شهید رجایی و تصفیه خانه آب سلیم بهرام تامین شود و چاه‌های سطح شهر درحالت آماده به کار قرار خواهند گرفت تا در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده شود.

امور آب و فاضلاب شهری ساری با تحت پوشش قرار دادن مناطق مرکزی، هولار، محمدآباد و کیلاسر در مجموع در حدود ۸۲ هزار مشترک آب دارد.

اجرای طرح خط انتقال سد شهید رجایی و تصفیه خانه آب سلیم بهرام به منطقه شرق ساری و مسکن مهر شقایق با هدف بهره مندی مشترکان از آب شرب با کیفیت و مطلوب‌تر از سال ۱۳۹۶ در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

انتهای پیام/س

بیش از ۲ هزار متر خط انتقال آب در ساری وارد مدار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.