معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست درباره واگذاری حیات وحش پارک پردیسان به باغ وحش‌ها توضیحاتی داد.

کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با واگذاری گونه‌های پارک پردیسان به باغ وحش‌ها اظهار کرد: هر گونه‌ای که قابل رهاسازی است را باید در طبیعت رها کرد، چرا که وظیفه سازمان محیط زیست، حفاظت از گونه‌های در طبیعت است.

وی افزود: گونه‌هایی که در پارک پردیسان تیمار شده‌اند و از نظر کارشناسی قابلیت رهاسازی در طبیعت دارند، در زیستگاه و طبیعت رها می‌شوند.


بیشتر بخوانید: توضیحات محیط زیست درباره فروش حیوانات پارک پردیسان


معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخی از گونه‌های پارک پردیسان و یا گونه‌هایی که با انسان خو گرفته‌اند و با رهاسازی تلف می‌شوند را باید در مراکز نگهداری مانند باغ وحش‌هایی که دارای مجوز قانونی و شرایط استاندارد هستند، نگهداری کرد.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون برای رها سازی و یا واگذاری حیات وحش پارک پردیسان به باغ وحش‌ها برنامه‌ای نداشته است.

معاون محیط زیست گفت: پارک پردیسان قرنطینه‌ای برای حیات وحش است و این قرنطینه برای گونه‌هایی است که نیاز به تیمار دارند، بنابراین پس از درمان یا رهاسازی می‌شوند و یا به مراکز نگهداری واگذار می‌شوند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات واگذاری حیات وحش پارک پردیسان به باغ وحش‌ها

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود قره داغی
۱۵:۴۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
با سلام.به نظر من باید بعد از مدت کمی که حیوان توانست به سنی برسد که بتوانت غذای خودش را از طبییت بدست اورد باید سریتر به محیط طبیی رها شود نه اینکه مدت زیادی بماند وفروش حیوانات به باغ وحش خیانت به اورنده حیوان میشود وبه خود حیوان هم همینطور .انوقت اورنده خودش با همان شرایط به همان جای که گرفته بود می بورد ورها می کرد بهتر بود .در اخر از انهای که دوست دار طبییت بوده وبه این امر کمک می کنند که حیوانان بتوانن به محل زادگاهشا ن برگردند .تشکر ودست انان را می بوسم
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۷:۳۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
در بسیاری از مراکز در جهان،حیوانات وحشی که ممکن است با انسان ها خو گرفتندرا در محیط ها طبیعی که محفظت شده هستند قرار می دهند و به آنها طعمه زنده می دهند تا خوی وحشی خودشان برگردد و سپس که برای زندگی در طبیعت آماده شدند آنها را رها سازی می کنند نه اینکه حیوانات را با این بهانه که اینها به انسان ها خو گرفته اند به باغ وحش بدهند تا بقیه عمر خود را در اسارت باشند.
آخرین اخبار