معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی به نفع مردم است، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی در قالب طرح نمایندگان تهیه شده بود که در مجلس به تصویب رسید.

تشکیل وزارت بازرگانی به نفع مردم استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هئیت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح تشکیل وزارت بازرگانی اظهار کرد: تشکیل وزارت بازرگانی خوشبختانه در قالب طرح نمایندگان تهیه شده بود که در مجلس به تصویب رسید.

امیری با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی به نفع مردم خواهد بود، ادامه داد: با مصوبه امروز مجلس که فرآیند تصویب را در شورای نگهبان طی می‌کند، شاهد دو وزارتخانه «صمت، تجارت و خدمات بازرگانی» خواهیم بود؛ امیدواریم با تمرکز بر بحث‌های بازرگانی در یک وزارتخانه مشکلات نظام توزیع حل شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: براساس این مصوبه تشکیل وزارت بازرگانی، سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی شرایط را فراهم کرده‌اند و این مصوبه فرایند تصویب را در شورای نگهبان طی خواهد کرد و پس از آن اجرایی می‌شود. این درحالی است که تشکیل وزارتخانه‌های صنعت و تجارت و خدمات بازرگانی همانند وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و گردشگری بدون هیچ ایرادی به تصویب شورای نگهبان برسند.

او با بیان اینکه تمرکز مباحث بازرگانی در یک وزارتخانه مشکلات نظام توزیع و نبود مدیریت واحد در بخش بازرگانی را حل خواهد کرد، تصریح کرد: دولت تعجیل دارد این وزاتخانه شکل بگیرد تا مشکلات مردم حل شود.

امیری با اشاره به طرح شفافیت اموال مسروقه  گفت: طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرایند قانونی خاصی دارد، وقتی در مجلس اعلام وصول می‌شود به دولت ارسال می‌شود و برای اظهارنظر در این زمینه باید صبر کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری درباره اعتراض برخی به عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس نماد مردم سالاری ایرانیان است، تشکیل مجلس شورای اسلامی نتیجه مبارزات زیاد و در انقلاب مشروطیت یکی از خواسته‌های مردم است.

امیری در پاسخ به این پرسش که آیا رحمانی در وزارت صنعت باقی می‌ماند، گفت: این یک بحث حقوقی است و باید ببینیم فرآیند تشکیل وزارت خدمات بازرگانی چگونه طی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
آیا دکتر صادق نجفی مشاور عالی دکتررحمانی به سرپرستی وزارت بازرگانی معرفی می شود؟
آخرین اخبار