تشکل بانوان خلاق آسوران مهدیشهر موفق به عقد سه فقره قرار داد بیولوژیک از محل صندوق توسعه ملی سال ۹۸ گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: در راستای آیین نامه اجرایی بندب ماده ۲۹ احکام دائمی کشور، تشکل بانوان خلاق آسوران شهرستان مهدیشهر ضمن اخذ گواهی تعیین صلاحیت و مجوز فعالیت، موفق به ثبت نام در سامانه ستاد و اخذ کد اقتصادی جهت شرکت در فرایند مناقصات منابع طبیعی شد و به عنوان اولین تشکل در سطح استان سمنان نسبت به عقد سه فقره قرار داد بیولوژیک از محل صندوق توسعه ملی سال ۹۸ گردید.

او با بیان اینکه کار آبخیزداری با تقویت پوشش گیاهی معنا ‏پیدا می‌کند ‏افزود: تمام امکانات در اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری‏ شهرستان مهدیشهر بسیج شده است تا به منظور بهره‌برداری ‏حداکثری از بارش‌های پائیزی، اقدامات بیولوژیکی در حوزه‌های آبخیز از مهرماه آغاز شود. ‏

عبدوس ایراز داشت: فلسفه وجودی اقدامات آبخیزداری، ‏حفاظت خاک و تقویت ‏پوشش گیاهی است و این اصل در همه دنیا پذیرفته شده است. ‏

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهربیان کرد: جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش تولید علوفه، اقتصادی کردن مراتع و بالا بردن معیشت بهره‌برداران در جهت حفظ، احیاء و توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی با اجرای پروژه‌های بیولوژیک در مراتع در اولویت قرار گرفته است.

او اظهار داشت: طرح‌های بیولوژیک آبخیزداری در مراتع شهرستان مهدیشهر شامل خرید آبشخور، بذرپاشی، بذرکاری، کپه‌کاری، تبدیل دیم‌زار‌های کم‌بازده، حفاظت و قرق مراتع با تأمین نهاده است که امسال با ابلاغ آئین‌نامه اجرایی بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور با مشارکت تعاونی‌ها، تشکل‌ها و جوامع محلی انجام می‌شود.

عبدوس با تشریح بند ب ماده ۲۹ احکام دائمی بودجه اظهار داشت: بر اساس این بند، امکان واگذاری اجرای برخی طرح‌ها به مردم در قالب تشکل‌ها و تعاونی‌ها وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه گفت: واگذای کار‌های اجرایی به تعاونی‌ها و تشکل‌های محلی کمک زیادی به گسترش مشارکت‌های مردمی و پایدار نمودن پروژه‌های منابع‌طبیعی و آبخیزداری می‌کند.

او ضمن بیان اینکه می‌بایست برای اجرای بهتر امور از ظرفیت تشکل‌های مردمی استفاده کرد، افزود: بهترین شیوه در این راستا تشکیل تعاونی‌ها و انجمن‌های صنفی در بخش‌های مختلف منابع طبیعی است تا بتوان با مدیریت مناسب شرایط لازم را برای مردم و بهره‌برداران این بخش فراهم کرد.

عبدوس با تأکید بر اینکه آموزش وترویج، حلقه واسط بین اجرا و مردم است، خاطرنشان کرد: مردم باید در تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و اجرا دخیل باشند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر ضمن تأکید بر مشارکت‌های مردمی و همیاران طبیعت برای حفاظت از منابع طبیعی شهرستان از مردم و تمامی طبیعت دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در عرصه واعیان منابع طبیعی مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام / م

 آموزش وترویج، حلقه واسط بین اجرا و مردم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.