سردار حسینی به تشریح اقدامات پلیس در طرح تابستانه ۹۸ پرداخت.

/// خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسینی رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی ناجا در مراسم کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی که امروز ۳مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: در طول طرح تابستان ۶۵ درصد جانباختگان در صحنه تصادف، ۵ درصد حین انتقال به مراکز درمانی و ۳۰ درصد هم در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه بیشترین تصادفات در حریم ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق افتاد، افزود: جمعه‌ها بیشترین و شنبه‌ها کم تصادف‌ترین روز‌ها در طرح تابستانه بودند.

او با بیان اینکه ۲۵ تیر با ۵۲ کشته پرتصادف‌ترین روز در فصل تابستان بود، اظهار کرد: سهم بومی‌های منطقه در تصادفات ۶۸ درصد و غیر بومی‌ها ۳۲ درصد بود.

سردار حسینی ادامه داد:  استان فارس با ۱۸۱ کشته شده بیشترین آمار جانباختگان تصادفات را به خود اختصاص داد و اصفهان با ۱۴۰ و خراسان رضوی با ۱۱۳ کشته در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: اردبیل، چهارمحال و بختیاری و تهران غرب به ترتیب کمترین آمار کشته‌ها در طرح تابستانی ۹۸ را به خود اختصاص داده اند.


بیشتر بخوانید: ایمنی اتوبوس‌های زائران اربعین در اولویت قرار گیرد


وی بیان کرد: استان همدان با ۲۲ نفر کشته معادل ۴۵ درصد رتبه اول افزایش جانباختگان حوادث رانندگی را در طرح تابستان داشته و کهکیلویه و بویراحمد و کرمان در رده‌های بعدی قرار دارند.

سردار حسینی افزود: او با اشاره به استان‌های کاهشی تصادفات در طول طرح تابستان گفت: استان آذربایجان شرقی با ۳۳ نفر کشته و کردستان و اصفهان هم رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار کرد: در طول طرح تابستان برابر آمار دوربین‌های تردد شمار در سطح کشور هر روز بالغ بر ۳۰۰ میلیون کیلومتر پیمایش داشته‌ایم و در هر پیمایش به طور متوسط ۱۵۰ کیلومتر انجام شد.

وی تاکید کرد: تصادفات فوتی در طرح تابستانه ۴ درصد کاهش و تصادفات جرحی  ۶۵۱ فقره افزایش داشته است، اما باید گفت هم در تعداد آمار متوفی‌ها و هم تعداد مجروحان شاهد افزایش بودیم.

سردار حسینی افزود: ۴ استان بیشترین سهم تصادفات مهم را به خود اختصاص داده‌اند (تصادفاتی که بیشتر از ۳ کشته داشتند).

رئیس پلیس راه راهور ناجا ادامه داد: استان فارس با ۴ فقره تصادف ۱۸ جانباخته، استان همدان ۳ فقره تصادف با ۱۲ کشته، استان کرمانشاه با ۲ فقره تصادف با ۹ کشته و آذربایجان غربی با ۲ فقره تصادف با ۸ کشته، جزء استان‌های با بیشترین تلفات رانندگی هستند.

او بیان کرد: جاده‌های اصلی با ۵۲ درصد، بزرگراه‌ها با ۱۰ درصد، آزادراه‌ها با ۹ درصد، جاده‌های روستایی با ۹ درصد و جاده‌های فرعی با ۲۰ درصد بیشترین تصادفات را به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

تشریح اقدامات پلیس راهور در طرح تابستانه ۹۸

برچسب ها: ترافیک ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار