تا چند سال پیش اگر قصد خرید خودرو داشتید، می‌توانستید با مبلغی بین ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان خودروی خارجی، بخرید، اما با بالاتر رفتن قیمت‌ها و ممنوعیت واردات، حالا باید بودجه‌ای بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان داشته باشید تا بتوانید خودرویی به‌روز سوار شوید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر قصد خرید خودرو با بودجه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را دارید، باید بدانید گزینه‌های زیادی برای خرید در اختیار نخواهید داشت. در این مطلب به شما پیشنهاد میدهیم که با ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان از ۸ خودرو موجود در بازار ایران، کدامیک را بخرید.

 تا چند سال پیش اگر قصد خرید خودرو داشتید، می‌توانستید با مبلغی بین ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان خودروی خارجی، بخرید، اما با بالاتر رفتن قیمت‌ها و ممنوعیت واردات، حالا باید بودجه‌ای بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان داشته باشید تا بتوانید خودرویی به‌روز سوار شوید.

اما اگر قصد خرید خودرو با بودجه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را دارید، باید بدانید گزینه‌های زیادی برای خرید در اختیار نخواهید داشت، زیرا برای این بازه قیمت، در مجموع ۸ خودرو شامل خودرو‌های وطنی و تعداد محدودی گزینه‌های چینی در ۲ نوع سدان و هاچ‌بک شامل راین V ۵، ام. وی. ام ۳۱۵، برلیانس H ۲۲۰ و H ۲۳۰، کوییک اتوماتیک، ۲۰۶ تیپ ۵، ۲۰۶ SD، پژو پارس LX و سمند سورن ELX در بازار وجود دارد.

پژو پارس LX

با ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟//گلی

بعد از عرضه موفق پژو ۴۰۵، ایران خودرو فیس لیفتی از این خودرو را با نام پرشیا و در ادامه با نام پارس به بازار عرضه کرد. اکنون پارس با تیپ‌های مختلفی در بازار موجود است که تریم LX آن در این بازه قیمتی قرار می‌گیرد اگرچه ایران خودرو بسیاری از آپشن‌های آن را حذف کرده، اما فضای کافی کابین و صندوق‌عقب از مزایای این خودرو محسوب می‌شود.

سمند سورن ELX

با ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟//گلی

تریم سورن ELX این خودرو با پیشرانه EF ۷ و آپشن‌هایی مانند چهارچرخ دیسکی و آینه تاشو برقی در سال ۹۰ به بازار آمد. اگرچه سورن در سال‌های اخیر افت کیفیت را تجربه کرده، اما همچنان گزینه‌ای مناسب در این بازه به شمار می‌رود. فضای کافی کابین و صندوق عقب، در کنار سیستم تعلیق خوب، این خودرو را برتر از رقیبان می‌کند. تنها مصرف سوخت بالای این خودرو کمی نگران‌کننده است.

پژو ۲۰۶ اس‌دی

با ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟//گلی

به تازگی مسئله هزینه بالای صندوق‌دار کردن پژو ۲۰۶ بحث داغ محافل بود؛ اقدامی که برای در اختیار گرفتن سهم بیشتر بازار صورت گرفت و‌ای کاش چنین اتفاقی نمی‌افتاد. با صندوق‌دار شدن ۲۰۶ تنها مشکل بار این خودرو حل شد، اما مشکل فضای تنگ عقب این خودرو به قوت خود باقی ماند. ضعف در گیربکس اتوماتیک و عایق صندوق‌عقب نیز از دیگر مشکلات این خودرو است.

برلیانس H ۲۲۰ و H ۲۳۰

با ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟//گلی

یکی از محصولات پارس خودرو، برلیانس سری ۲۰۰ است که در ۲ نوع هاچ‌بک و سدان و اتوماتیک و دستی تولید می‌شود. از نظر طراحی داخلی و خارجی این سری از محصولات برلیانس، حرفی برای گفتن ندارد و از برادر‌های خود، سطح پایین‌تری دارد. تنها در مدل اتوماتیک خریدار امکانات بیشتری مانند سنسور دنده‌عقب و سان‌روف را در اختیار خواهد داشت.

ام‌وی‌ام ۳۱۵

با ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟//گلی

بازار خودروی ایران از نظر تنوع در کلاس هاچ‌بک‌ها بسیار ضعیف است، همین موضوع به نفع ام. وی. ام ۳۱۵ تمام شده، این خودرو به‌علت فضای کابین جادار‌تر نسبت به پژو ۲۰۶، بازار خوبی دارد، اما مواد اولیه استفاده شده در کابین این خودرو بسیار ضعیف است و نبود امکانات رفاهی و ایمنی قابل توجه این خودرو را کمی با مشکل مواجه کرده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

با ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟//گلی

پژو ۲۰۶ در دهه ۸۰ بلافاصله پس از آنکه وارد بازار شد جای خود را در بین خریداران خودرو باز کرد و به‌خودرویی محبوب و پرفروش تبدیل شد. در آن زمان قطعات این خودرو، فرانسوی بود و با توجه به نداشتن رقیب مستقیم، ارزش خرید بالایی داشت.

این خودرو به تیپ‌بندی‌های مختلفی تقسیم شد که اکنون فقط تیپ ۲ و تیپ ۵ آن به‌صورت صفر قابل خریداری است. حالا با کمتر شدن امکانات و سفارشی شدن قطعات و حضور پژو ۲۰۷، استقبال از آن کمتر شده است.

راین V ۵

با ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟//گلی

راین V ۵ با نام ولا که در شرکت کرمان خودرو تولید می‌شود یکی از محصولات معمولی f.a.w است که در بازار ایران عرضه شد، اما در کل این خودرو به‌علت طراحی نامناسب، عرضه فاجعه‌بار، کمبود امکانات رفاهی و ایمنی، خدمات پس از فروش، پیشرانه نه‌چندان قوی و بازار دست دوم نامناسب، نتوانست جایگاه مناسبی پیدا کند.

کوییک

کوییک خودروی ملی سایپاست که هنوز بین هاچ‌بک یا کراس‌اوور بودن بلاتکلیف مانده است. در مقایسه با سایر محصولات سایپا، طراحی کوییک بسیار زیبا محسوب می‌شود، اما به محض ورود به کابین این خودرو، همه چیز به سرعت رنگ می‌بازد.

این خودرو با داشتن سیستم ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی، آینه برقی و کروز کنترل یکی از مجهز‌ترین خودرو‌های سایپاست، اما همچنان سیستم تعلیق و ناهماهنگی گیربکس آن، با پیشرانه، کمی توی ذوق می‌زند.

نتیجه‌گیری

با توجه به‌خودرو‌های موجود بازار، در بازه قیمت ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان، در درجه اول باید بدانید که خودرو را برای چه مصارفی می‌خرید و جمعیت خانواده شما چندنفر است. اگر به‌دنبال خرید خودروی جمع و جور و کم دردسری هستید و به کیفیت مونتاژ اهمیتی نمی‌دهید، قطعا کوییک گزینه مناسبی است، زیرا امکانات بهتری نسبت به ۲۰۶ دارد. اما ۲۰۶ از نظر کیفیت مونتاژ، اوضاع بهتر و بازار دست دوم بسیار خوبی دارد. اما اگر جمعیت خانوار شما ۴ نفر یا بیشتر است، قطعا باید بین ۲ گزینه سمند سورن و پارس LX یکی را برگزینید که پیشنهاد ما سمند سورن خواهد بود؛ زیرا ارگونومی صندلی‌ها و طراحی کابین آن از پژو پارس بهتر است.

نبض بازار

در بازه قیمتی ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان مجموعا ۸ خودرو شامل خودرو‌های وطنی و تعداد محدودی گزینه‌های چینی در ۲ نوع سدان و هاچ‌بک شامل راین V ۵، ام. وی. ام ۳۱۵، برلیانس H ۲۲۰ و H ۲۳۰، کوییک اتوماتیک، ۲۰۶ تیپ ۵، ۲۰۶ SD، پژو پارس LX و سمند سورن ELX در بازار وجود دارد.

پیشنهاد

اگر جمعیت خانوار شما ۴ نفر یا بیشتر است، قطعا باید بین ۲ گزینه سمند سورن و پارس LX یکی را برگزینید که پیشنهاد ما سمند سورن خواهد بود؛ زیرا ارگونومی صندلی‌ها و طراحی کابین آن از پژو پارس بهتر است.

منبع : روزنامه همشهری

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.