رییس کل دادگستری استان قزوین از اجرایی شدن طرح طلایه داران صلح و سازش به منظور ارجاع پرونده‌های قضایی به شورا‌های حل اختلاف برای ایجاد سازش خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام نورالله قدرتی رییس کل دادگستری استان با اشاره به اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش گفت: رییس قوه قضاییه در بخشنامه‌ای ابلاغ کرد که بیشتر پرونده‌های کیفری و حقوقی دادگستری ابتدا برای ایجاد صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف ارجاع شود، به همین خاطر کمیسیون حل اختلاف اصناف باید فعال‌تر شود تا بتوانیم بسیاری از پرونده‌های این حوزه را قبل از طرح در محاکم قضایی در خود اصناف مربوطه به صلح و سازش برسانیم.

حجت الاسلام قدرتی افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها طرح طلایه داران صلح و سازش را در تمامی ادارات، اصناف و هیئت‌ها اجرایی کنیم که با فعالیت همیاران صلح و سازش بسیاری از پرونده‌های مربوط به هر حوزه به خاطر حفظ حرمت‌ها به شورای حل اختلاف مربوطه ارجاع تا به صلح و سازش ختم شود و به خاطر برخی مشکلات کم اهمیت به دستگاه قضایی مراجعه نکنند و در داخل خود مجموعه حل و فصل کنند.

او اضافه کرد: تشکیل میلیون‌ها پرونده در دستگاه قضایی در سال، محصول روابط ناصحیح اجتماعی در ابعاد گوناگون است و این موضوع با سبک زندگی اسلامی مغایر است و بسیاری از قانون گریزی ها، قانون ستیزی ها، تعرض به حقوق بیت المال و اشخاص به دلیل حب دنیا و بی توجهی به روز قیامت است.

رییس کل دادگستری استان گفت: رکن رکین جامعه که موجب قوام ستون‌های جامعه می‌شود، اصناف و بازار هستند و به همین خاطر بازار باید تقویت شود و اگر فعال و پر رونق باشد و اجناس به درستی در دسترس مردم قرار گیرد بدون شک رضایت عمومی حاصل خواهد شد.

او گفت: برای حل مشکلات اصناف باید کارگروهی تشکیل و مشکلات این حوزه دسته بندی شود تا مشخص شود مشکلات از کجا به وجود آمده و اگر در مواردی قانون اجرا نمی‌شود در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام قضایی استان گفت: حدود ۳۸ هزار واحد صنفی در استان مشغول فعالیت هستند و بخش اعظمی از پرونده‌های دستگاه قضایی مربوط به اصناف است که در این خصوص باید از ظرفیت اتاق اصناف به خوبی استفاده شود.

رییس کل دادگستری استان  بیان داشت: اصناف در مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن به خوبی به میدان آمدند، اما این مبارزه تا پیروزی نهایی و به زانو درآوردن دشمن ادامه دارد و نباید غافل شویم و نظارت بر وضعیت بازار مستمر ادامه داشته باشد تا به ثبات مورد نظر حاکمیت دست یابیم.

او به برخی از مشکلات اصناف اشاره کرد و افزود: عمده مشکل اصناف بحث شغل‌های کاذب و دستفروشان است که امیدواریم با اجرای سریع طرح ساماندهی آن‌ها بتوانیم بخشی از این مشکلات را کاهش دهیم .

انتهای پیام/ک

اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش به منظور ارجاع پرونده‌های قضایی به شورا‌های حل اختلاف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار