کارشناس گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کنگاور گفت : یکی از انواع گردشگری‌های رایج در جهان امروز، گردشگری پرنده نگری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدجواد عظیمی کارشناس گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کنگاور گفت : دوستداران طبیعت و حیات وحش در این نوع از گردشگری به محل‌های زندگی پرندگان بومی و یا ایستگاه‌های پرندگان مهاجر در بهار و پاییز می‌روند، از آن‌ها بازدید و لحظات زیبایی را ثبت و ضبط می‌کنند.

او گفت : استان کرمانشاه با داشتن تالاب ها، رودخانه ها، سراب‌ها و زیستگاه‌های طبیعی متنوع مکان زیست نزدیک به ۲۵۰ گونه پرنده بومی و مهاجر است.

او افزود: تنوع پرندگان شکاری در این استان تماشایی است و انواع بوف، عقاب قهوه‌ای و سیاه، قرقی، شاهین، باز و شاه باز زندگی می‌کنند که در چرخه طبیعت وجود آن‌ها بسیار مفید و ارزشمند است.

او گفت: یکی از زیباترین پرندگان مهاجر که در تابستان‌ها در باغ‌های کنگاور مشاهده می‌شود، «پری شاهرخ» نام دارد که پرنده‌ای میوه خوار است و به رنگ‌های سبز و طلایی می‌باشد.

عظیمی گفت: می‌توان این صنعت گردشگری مغفول و نوپا در استان کرمانشاه را با معرفی مناسب در فضای مجازی، تهیه فیلم‌های کوتاه، مستند، دفترک، کارت پستال و... به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری پرنده نگری در ایران بدل کرد.

او گفت: آرامش و لذت پرنده نگری به حدی است که بسیاری از روانشناسان آن را راه حلی برای آرامش فکری و تقویت روحیه افراد می‌دانند؛ توریست پرنده نگر نسبت به بقیه گردشگران به زیرساخت‌های گردشگری چندان اهمیت نمی‌دهد و آنان بیشتر اوقات خود را در دل طبیعت می‌گذرانند و موضوع هتل، حمل و نقل و رستوران خیلی برایشان جذاب نیست و این از مزایای تسهیل در جذب گردشگر به استان کرمانشاه خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

بازدید دوستداران طبیعت و حیات وحش از محل پرندگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.