در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، سرگئی لاوروف و ابراهیم العساف دیدار و در خصوص روابط دو جانبه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

دیدار وزرای امور خارجه روسیه و عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور با همتای سعودی خود، «ابراهیم العساف» در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرد و دو طرف درباره مسائل دوجانبه بحث و گفت‌وگو کردند.

براساس بیانیه این وزارتخانه، دو وزیر «با تاکید بر سفر آتی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به ریاض در آینده نزدیک اولویت‌های مسائل دو جانبه را مورد بحث قرار دادند».

روز دوشنبه نیز «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و «رائید قریملی» سفیر عربستان در مسکو، دیداری داشتند که بنا بر اعلام وزارت امور خارجه روسیه مسائلی، چون آماده‌سازی مقدمات سفر پوتین به عربستان، اوضاع یمن و همچنین مسائل خلیج‌فارس مورد رایزنی قرار گرفت.

افزایش حضور آمریکا در منطقه سبب بالارفتن تنش‌ها در خلیج‌فارس شده است. معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که تقویت حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه تنش‌ها را در خلیج فارس به ویژه با توجه به حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی برطرف نخواهد کرد.

سفر پوتین به عربستان برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار