دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: ثبت رکورد‌های خوب از سوی حدادی، تفتیان و پیرجهان در مسابقات جهانی برای ما ارزشمند است.

هاشم صیامی دبیر فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت نمایندگان کشورمان در آستانه مسابقات قهرمانی جهان اظهار کرد: ثبت رکورد های خوب از سوی 3 نماینده کشورمان حدادی، تفتیان و پیرجهان در مسابقات جهانی برای ما ارزشمند است. اگر حدادی بتواند رکورد خوبی ثبت و علاوه بر این تفتیان هم بتواند رکورد ۱۰.۰۳ را در مسابقات جهانی تکرار کند و پیرجهان هم زیر ۴۹ بدود برای فدراسیون دوومیدانی با ارزش است. به نظرم شانس مدال آوری حدادی در این مسابقات بیشتر از ۲ نماینده کشورمان است.


بیشتر بخوانید: برنامه مسابقات دوومیدانی کاران کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان


کسب مدال طلای المپیک هدف حدادی است 

او ادامه داد: به هر حال اگر پیرجهان در دوران جوانی اش بتواند در مسابقات جهانی ورودی المپیک بدست آورد موفقیتی برای خودش و دوومیدانی است. همچنین حدادی اردو‌های متعددی را در آمریکا و چند کشور اروپایی داشته است و امیدوار هستیم که کسب نتیجه خوب حدادی در قطرمقدمه‌ای برای کسب مدال در المپیک باشد. کسب مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو هدف حدادی است و او در کلکسیونش طلای جهان و نقره المپیک دارد و فقط طلای این مسابقات کم دارد که می‌خواهد این مدال باارزش بدست آورد.

مصدومیت تفتیان  یک مقدار نگران کننده است 

صیامی بیان کرد: رکورد خوب از سوی دوومیدانی کاران در مسابقات جهانی برایمان مهم است. تفتیان از وضعیت خوبی برخوردار است، اما نگرانی درباره این ورزشکار داریم چرا که او در روز آخر در اردوی فرانسه یک مقدار آسیب دیده است و تحت نظر پزشک و فیزیوتراپ کار می‌کند و امیدوارم مصدومیتش مانع انجام مسابقاتش نشود. به هر حال تفتیان می‌تواند اولین دونده ایرانی باشد که زیر ۱۰ ثانیه بدود و افتخار آفرینی کند.

دبیرفدراسیون دوومیدانی درباره وضعیت مربیان دوومیدانی کاران در مسابقات جهانی بیان کرد: فدراسیون دوومیدانی به خاطر مسافت نزدیک کشور قطر محل برگزاری مسابقات جهانی و بالا بودن سطح این مسابقات تصمیم گرفت که مربیان در کنار ورزشکاران باشند. علاوه بر این قرار است مربی ماساژور حدادی، ۲ ورزشکار دیگر ما را در مسابقات جهانی کمک کند. ریکاوری ورزشکاران در سطح جهانی مهم است و ماساژور حدادی روی آماده سازی تفتیان و پیرجهان هم کار می‌کند.


بیشتر بخوانید: برنامه‌های سفر کیهانی به دوحه مشخص شد


حدادی وابستگی روانی و انگیزشی به توکلی دارد 

صیامی درباره حضور حسین توکلی در کنار احسان حدادی در مسابقات جهانی گفت: بله حسین توکلی به عنوان مربی بدنساز در کنار حدادی خواهد بود. فدراسیون دوومیدانی برای کسب مدال از سوی حدادی سعی می‌کند که شرایط جسمی و روانی خوبی برای او فراهم کند و کم و کسری نداشته باشد. حدادی وابستگی زیادی از لحاظ روانی و انگیزشی به توکلی دارد و این مربی در کار با وزنه و بدنسازی به پرتابگر کشورمان کمک می‌کند. حدادی بیان کرده که اگر درکنار توکلی باشد انگیزه زیادی می‌گیرد به همین علت با اعزام توکلی به قطر موافقت کردیم.

دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: مسابقات جهانی در قطر یک کارگاه خوبی برای مربیان است و حضور آن‌ها در این رقابت‌ها به بار فنی شان اضافه می‌کند.


بیشتر بخوانید: اعزام دوومیدانی کاران همراه با مربیان به مسابقات جهانی/ حدادی از بلاروس راهی قطر می‌شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار