با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، نخستین پارک ورزشی کشور در محله علی‌آباد شهرستان پاسارگاد کلنگ زنی شد.

کلنگ زنی نخستین پارک ورزشی کشور در پاسارگادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس در مراسم کلنگ زنی پارک ورزشی در محله علی‌آباد شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه دولت گام‌های بزرگی را در راستای توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار برداشته و با اشاره به تأکید استاندار فارس مبنی بر تداوم روند اجرای عدالت اجتماعی در تأمین زیرساخت‌های ورزشی افزود: تا پیش‌ازاین جوانان در مناطق کم برخوردار و روستایی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ورزشی، کمترین بهره را می‌بردند، درحالی‌که فراهم‌سازی بستر‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در این مناطق و احیای بازی‌های محلی و بومی این مناطق می‌تواند نقشی اساسی در توسعه ورزش و همچنین سلامت افراد ایجاد کند.

او با اشاره به سیاست کلی دولت مبنی بر جلوگیری از روند مهاجرت روستاییان به شهر گفت: پایین بودن سرانه زیرساخت‌های ورزشی و کم‌توجهی به موضوع، بروز بی‌توازنی و بی‌عدالتی، موجب محرومیت جوانان روستایی و شهرستانی از تفریح‌های سالم و مهاجرت به شهر‌ها شده است.

دبیر شورای عالی ورزش استان افزود: توجه به ورزش برای رسیدن به نشاط و تندرستی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است که با جدیت ویژه‌ای توسط اداره کل ورزش و جوانان و با تأکید استاندار فارس مورد پیگیری قرارگرفته و در شاکله‌های شهرستان‌ها و روستا‌های استان نمود پیداکرده است.

کامیاب ورزش را مهم‌ترین عامل در افزایش نشاط اجتماعی و مقابله با انحراف‌های اجتماعی دانست و بابیان اینکه در این خصوص باید به اهمیت موضوع تقویت ورزش در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار نگاه ویژه داشت، از حمایت‌های فرماندارشهرستان پاسارگاد از حوزه ورزش تقدیر کرد و گفت: ورزش در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار باید به شکلی اصولی و هدفمند پیگیری شود.

به اعتقاد او، توسعه ورزش در این مناطق علاوه بر ایجاد نشاط و شادی اجتماعی عاملی برای شناسایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های نهفته فراوان در این مناطق می‌شود.

گفتنی است در این مراسم که با حضور فرماندار شهرستان پاسارگاد، امام‌جمعه و تنی چند از مقامات محلی برگزار شد کلنگ احداث اولین پارک ورزشی کشور به زمین زده شد.

پارک ورزشی علی‌آباد که قرار است با سبک و سیاقی جدید برای اولین بار در استان و کشور احداث شود با اعتباری بالغ به ده میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی احداث و قرار است تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

همچنین در این سفر با حضور مدیرکل ورزش و جوانان یک سالن بیلیارد نیز که توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت راه‌اندازی شده است، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/م

احداث نخستین پارک ورزشی کشور در پاسارگاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار