معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از اجرای ۳۸ پروژه راه روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی یوسف‌زاده، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۳۸ پروژه راه روستایی در دست اقدام است که با تامین اعتبار از محل ابلاغ سال ۹۷ و براساس قرارداد تنظیم شده با پیمانکاران این پروژه‌ها توسط راه و شهرسازی ادامه پیدا می‌کند.

او اظهار کرد: وظیفه ما در حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل با توجه به تغییرات ساختاری انجام شده در سال ۹۵ احداث راه‌ها بوده و در نقطه مقابل نگهداری راه‌ها برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گذاشته شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: هرچند از سال مالی جدید قرار است این انتزاع انجام شود، اما با توجه به اینکه ۳۸ پروژه در دست اجراست و پیمانکاران قراردادی با اداره کل راه و شهرسازی دارند قرار شده است با اتمام این پروژه از این به بعد دیگر هیچ پروژه جدیدی در حوزه را‌ه‌های روستایی و فرعی برای اداره کل راه و شهرسازی تعریف نشود تا ما زمینه اجرایی شدن این پروژه‌ها را با تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهد باشیم.

یوسف‌زاده بیان کرد: ۳۸ پروژه راه روستایی هم اکنون با انعقاد قرارداد با پیمانکاران در دست اجراست طول این پروژه‌ها ۱۴۸ کیلومتر می‌باشد که تاکنون ۴۳ پل احداث و ۱۴ کیلومتر نیز آسفالت شده و تلاش برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

او درمورد برخورداری روستائیان از راه آسفالته تصریح کرد: تنها ۱۴۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل با بیش از ۵۰ خانوار باقی مانده است که امیدواریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ماموریت جدید خود بتواند این راه‌ها را نیز آسفالت کند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در مشگین‌شهر، نیر، نمین، سرعین روستا‌های بالای ۵۰ خانوار عمدتا آسفالت شده‌اند و در اردبیل، خلخال و گرمی این وضعیت تا ۹۲ درصد ادامه دارد، اضافه کرد: با تامین اعتبارات استانی به راحتی می‌توان در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام داد، هرچند که کمبود منابع اعتباری دستگاه‌های اجرایی را در اجرا پروژه‌ها رنج می‌دهد.

یوسف زاده اقدامات مربوط به بازگشایی و برفروبی راه‌های اصلی و فرعی را از وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دانست و گفت: با انتقال اعتبارات تملک دارایی استانی از اداره کل راه و شهرسازی استان به فرمانداری‌ها، فرمانداران در مورد اجرای پروژه‌های راه روستایی تصمیم‌گیری می‌کنند ودر کمیته برنامه‌ریزی اولویت‌ها مشخص می‌شود

انتهای پیام/ح

آسفالت راه های روستایی استان اردبیل

برچسب ها: راهسازی ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قنبری
۰۹:۱۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
روستای چاناق بلاغ ، مصدرق ، لنج آباد ، الرده ، شاطرگونبز و عشایر اطراف آن که راه ارتباطی مشترک دارید نوبت شما هم می رسد؟؟؟؟!!!!!