استاندار خوزستان بر ضرورت تامین خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی در استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: تامین خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی در استان ضرورت دارد و بخش قابل توجهی از این تامین خوراک می‌تواند از طریق جمع‌آوری فلز‌های نفتی باشد که به ۳.۵ میلیارد دلار منابع مالی نیاز دارد.

او افزود: تامین خوراک از مشکلات جدی در برخی مجتمع‌های پتروشیمی است که با جمع آوری فلز‌های نفتی بخش قابل توجهی از این مشکل برطرف خواهد شد و جذب ۸۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی توسط هلدینگ خلیج فارس در دست اقدام است.

شریعتی بیان داشت: هلدینگ خلیج فارس از طریق پالایشگاه بید بلند ۲ خوراک پتروشیمی‌ها را تامین می‌کند و خوراک پتروشیمی‌ها برای تولید به پایداری خواهد رسید.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مشکل پتروشیمی امیرکبیر در تامین خوراک اتان است و  این مجتمع باید برای رسیدن به شرایط پایدار خوراک، در جمع آوری فلر‌های نفتی در استان مشارکت، و سهم خود را میزان مبلغ مورد نیاز پرداخت کند.

این مقام مسئول در پایان گفت: جمع آوری فلرهای نفتی برای کشور از اهمیت ویژه ای در حوزه اقتصادی و زیست محیطی برخوردار است تاجایی که این طرح پارسال با حضور رییس جمهوری وارد فاز اجرایی شد.

انتهای پیام/م

تهیه خوراک مجتمع های پتروشیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.