سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت بیش از ۳۳ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان قزوین در شهریور ماه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جواد حق لطفی سرپرست اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به ثبت ۳۳ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۲۲۴ وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان در شهریور ماه گفت: ۲۷ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۷۶۳ تردد معادل ۸۲ درصد از مجموع تردد‌های استان مربوط به آزادراه‌ها است.

حق لطفی با بیان اینکه بیشترین میزان ترافیک مربوط به ۲۲ شهریور ماه بوده است، اضافه کرد: در این روز آزاد راه قزوین – کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد ۱۷۱ هزار و ۷۹۳ وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

به گفته سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، از مجموع تردد‌ها، ۴ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۷۲۰ تردد معادل ۱۲.۹ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

حق لطفی افزود: محور قزوین – بوئین زهرا و بالعکس با ۱۷۸ هزار و ۲۶۰ وسیله (معادل ۲۴ درصد)، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

او اضافه کرد: متوسط نرخ جریان ترافیک هم (تعداد کل خودرو‌هایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند) در راه‌های مواصلاتی استان معادل ۷۵۵ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

به گفته حق لطفی، بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در شهریور ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با ۲ هزار و ۹۹۵ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

او،  متوسط سرعت تردد در آزادراه‌ها را ۸۸ و متوسط سرعت در سایر محور‌های استان را ۷۴ کیلومتر در ساعت بیان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه ۱۰۸ کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان - قزوین بوده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: همچنین در ماه گذشته ۳۱ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکردند.

انتهای پیام/ک

 ثبت بیش از ۳۳ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان قزوین در شهریور ماه

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار