سردار رضایی از کشف نزدیک بر ۶ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور طی ۱۵ روز خبر داد.

کشف ۶ تن مواد مخدر در مرز‌های کشورسردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره  به کشف قریب ۶ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما هر روز در حال توسعه و پیشرفت هست و امنیت در کشور مطلوب است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: مرزبانان در راستای وظایف ذاتی شان، مصمم بر ارتقای امنیت پایدار در مرز‌ها هستند و حفظ امنیت یکی از اهداف جدی مرزبانان است.

او بیان کرد: با توجه به شرایطی که کشور‌های پیرامونی ما به ویژه در شرق مرز‌های ایران اسلامی وجود دارد، تولید مواد مخدر متأسفانه با فتنه استکبار در منطقه، افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید: کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در مرز‌های سیستان و بلوچستان/۶ قاچاقچی دستگیر شدند


سردار رضایی گفت: آماری که به صورت رسمی سازمان ملل اعلام می‌کند، در کشور‌های شرقی ما به ویژه افغانستان، تولید مواد مخدر را به بیش از ۸ تا ۹ هزار تن برآورد می‌کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: در ۱۵ روز گذشته به ویژه در ۵ روز اخیر، کشفیاتمان با اقدامی هدفمند قابل توجه بوده و مرزبانان در سه عملیات گذشته در حوزه شرق کشور به ترتیب ۸۰۰، ۶۰۰ و هزار و ۱۰۰ کیلو از انواع مواد مخدر را کشف کردند و این نشان می‌دهد که حجم تولید و ترانزیت در منطقه بالا گرفته است .

او با اشاره به کشف مواد در حوزه مرز میرجاوه و سراوان گفت: قریب یک تن و۲۰۰ کیلو مواد مخدر در جنوب شرق و مجموعا در حوزه شرق کشور در ۱۵ روز اخیر، قریب بر ۴ تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: در این عملیات ها ۷ نفر دستگیر شده‌اند، البته در حین درگیری و تیراندازی تعدادی از قاچیان مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند و سلاح و مهمات نیز از آنها کشف شده است.

او گفت: شب گذشته، در یک عملیات منسجم در آبادان قریب بر ۷۰۰ کیلو مواد مخدر از قاچاقچیان کشف شد، همچنین در حوزه استحفاظی دشت آزادگان نیز توقیف و دستگیری قاچاقچی مواد مخدر با ۱۵ کیلو شیش را داشته‌ایم.

سردار رضایی تأکید کرد: این‌ها اقداماتی است که به صورت هدفمند مرزبانان دنبال می‌کنند، البته بین ۱۰ تا ۱۵ کیلو مواد در حوزه تایباد و مرز‌های شمالی اردبیل بوده و این جزء مواردی است که همکاران من در مرزبانی نیروی انتظامی با شب بیداری، کشف می‌کنند.

سردار رضایی گفت: روی هم رفته در ۱۵ روز اخیر، قریب بر ۶ تن مواد مخدر را کشف کرده‌ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: مرزبانان با تمام قوا در مرز‌ها از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری می‌‌کنند که تؤام با درگیری، توقیف خودروها، شناورها، دستگیری نفرات و کشف سلاح و مهمات است.

او با تاکید براینکه مرز مشترک دو کشور باید مشترک مدیریت شود، گفت: ما انتظارمان داریم، روابط و تعاملاتی که با برخی از کشورهای همسایه داریم اجرایی شود و این اقدامات باید هم در حوزه مرز افغانستان و هم پاکستان انجام شود.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در حوزه مرز پاکستان تعامل خوبی را دستگاه‌های مرزبانی، امنیتی و نظامی این کشور شروع کرده‌ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا مرزهای ایران اسلامی را برای قاچاقچیان و سود جویان ناامن دانست، خاطر نشان کرد: مرزبانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور شبانه روزی در مرزها، با هرگونه پدیده قاچاق برخورد خواهند کرد و قاچاقچیان بدانند که سدی محکم به نام مرزبانان در مقابل آنها ایستادگی خواهند کرد.

انتهای پیام/

مرزبانان مانند سدی در مرزهای کشور هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار