رضیان در خصوص آخرین جزئیات از اشکالات مطرح شده قانون لایحه تجارت خبر داد.

آخرین جزئیات از اشکالات مطرح شده قانون لایحه تجارتعبدالله رضیان عضو کمسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اشکالات مطرح شده در خصوص لایحه تجارت گفت: سابقه این موضوع به سال‌های ۱۳۸۰ به بعد و دولت اصلاحات و دولت نهم و دهم باز می‌گردد.

رضیان تصریح کرد: کلیات لایحه تجارت در فروردین‌ماه ۱۳۹۷ به‌تصویب مجلس رسید و این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارجاع شد، اما این کمیسیون تاکنون تنها موفق به بررسی و تصویب باب اول لایحه شده است.

او ادامه داد: اشکالات حقوقی زیادی نسبت به موضوع لایحه تجارت مطرح کردند که چرا در این لایحه تجارت الکترونیکی لحاظ نشده به طوری که ما یک قانون جدا در زمینه تجارت الکترونیک و یک قانون در زمینه لایحه تجارت داریم و این دو موضوع کاملا جدا و مرتبط با یکدیگر نیستند.


بیشتر بخوانید: وزیر صمت برای پاسخ به سوال نمایندگان به کمیسیون اقتصادی می‌رود


عضو کمسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون تجارت نیاز به یک بازنگری دارد و این موضوع طی جلسه‌ای که میان کارگروهان و اتاق بازرگانی تشکیل شده است تا به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

رضیان ادامه داد: این لایحه، لایحه مهمی است که در گذشته در شورای نگهبان مطرح شده بود و با ایراد شورای نگهبان به مجلس برگشت داده شد و اخیراً مذاکراتی در خصوص این لایحه صورت گرفته بود که در صورت امکان لایحه مجدد در شورای نگهبان بررسی شود.

او گفت: نهایتا در صحن مجلس و بعد از ایرادات شورای نگهبان، بخش بسیار زیادی از مواردی که در لایحه دولت مطرح شده بود به قوت خود باقی ماند، اما برخی از مباحث هم دچار تغییراتی شد که ممکن است جای اشکال و ابهام باقی بگذارد، بنابراین باید منتظر باشیم تا وقتی تمام لایحه در مجلس تصویب شد و به صورت قانون درآمد، آن وقت باید به صورت ماده به ماده مورد بررسی قرار گیرد تا اشکالات آن مشخص شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از عرف‌ها مکمل قانون است که به قانون کمک می‌کند و در حقیقت گردش تجاری را تسریع می‌کند، اضافه کرد: ارجاع قانونگذار به عرف اشکالی ندارد خصوصا در مواردی که تعیین تکلیف قانونی میسر نیست، لزوما باید عرف اعمال شود.

رضیان گفت: به نظر من به هر جهت افرادی که در فضای مجازی جوسازی کرده اند کارشناسی شده نبوده و نیست.

انتهای پیام/

سوال ۱۰ تن از نمایندگان مجلس از وزیر صمت در موضوعات مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار