در سومین روز از هفته دفاع مقدس، نشست کتابخوان با موضوع دلاوری‌های شیر زنان ایران در دفاع مقدس در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فاطمه رفیعی، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، در نشست کتابخوان با موضوع دلاوری‌های شیر زنان ایران در دفاع مقدس که در دبیرستان شاهد دخترانه حضرت خدیجه (س) رشت برگزار شد ، با گرامیداشت یاد و خاطره ۸ هزار شهید والامقام دوران دفاع مقدس، گفت: عزت و اعتبار امروز جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون شهدا هستیم.

او افزود: باید جانفشانی ها، ایثار و گذشت شهدا و رزمندگان اسلام در پاسداری از انقلاب اسلامی به نحو شایسته به نسل جوان منتقل شود.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، به جایگاه زنان و مادران شهدا در این دوران اشاره کرد و گفت: معرفی این شیر زنان که نقش تاثیرگذاری در دفاع از مرز و بوم کشور داشتند به آنگونه که باید مغفول مانده و باید در تبیین شخصیت این بانوان در جامعه بیش از پیش تلاش شود.

همچنین در ادامه این نشست، پریسا کرمی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: بزرگ‌ترین عامل ماندگاری انقلاب اسلامی شهدا هستند و شهدا جانفشانی کردند تا کشور از آسیب‌ها محفوظ بماند.

او، با بیان اینکه زنان و مادران شهدا دوشادوش مردان انقلابی ثابت کردند که در همه صحنه‌ها با همراهی و همدلی از آرمان‌های والای انقلاب دفاع و حمایت خواهند، افزود: در تلاشیم تا در نشست‌های کتابخوان، جایگاه بانوان و نقش اثرگذار آنان را در عرصه‌های مختلف بیش از پیش معرفی کنیم.

همچنین در نشست کتابخوان، اکرم رحمانی، عضو هیات علمی دانشگاه گیلان و نویسنده کتاب سه جلدی "عشق تا بی نهایت" که در آن دلاوری‌های شیر زنان ایران در دفاع مقدس به نگارش درآمده است، گفت: بانوان، زنان و مادران کشور درهمه زمان و دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش مهم و اثر گذاری داشته و همچنان دارند.

او با بیان اینکه، بانوان نقش مهمی در تربیت فرزندان و جامعه دارند، افزود: دشمنان قسم خورده کشور امروز با هر توان و قدرتی در تلاش اند تا با کم رنگ کردن ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و فرهنگ ایستادگی و ایثار، همچنین اهمیت خانواده و شخصیت بانوان را نیز نشانه گرفته اند که امروز بر همه ما تکلیف است که در برابر این توطئه‌ها بایستیم.

 

انتهای پیام/م.ع

برگزاری نشست کتابخوان با موضوع دلاوری‌های شیر زنان ایران در دفاع مقدس در رشت

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.