به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در نشست با اعضای انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفت: صنایع آرایشی و بهداشتی پس از صنایع غذایی در رتبه دوم سبد خرید مردم قرار دارد و روی موضوع برونگرایی در این حوزه با توجه به ظرفیتهایی که وجود دارد باید برنامه ریزی کنیم.
او با بیان اینکه فرصت خوبی برای ساخت داخل محصولات آرایشی وجود دارد، تصریح کرد: با تعامل و هماهنگی با انجمنها و تشکلهای بخش خصوصی باید زنجیره ارزش در این حوزه شود.
بیشتر بخوانید: مقابله با قاچاق لوازم آرایشی با اصلاح یک برچسب/ توان بالقوه ایران برای ساخت و صادرات لوازم بهداشتی
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه این جلسه با اشاره به ظرفیتهای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بهره مندی از پتانسیلهای این ستاد برای تسهیل چالشهای فرآروی تولید بیان کرد: این ستاد باید به جایگاه واقعی خود که همانا تسهیل گری است، بازگردد و جنس کارهای این ستاد باید علاوه بر رفع مشکلات در سطح بنگاهها به سمت تسهیل و رشد تولید رشته فعالیتها تغییر جهت دهد.
صادقی نیارکی خطاب به اعضای انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران نیز گفت: انجمنها باید رشته فعالیتهای موضوعی را برای طرح در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیش بینی و تدوین کنند و این ستاد به سمت کار کردن روی رشته فعالیتهای موضوعی برود.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تدوین راهبرد میان مدت برای صنایع مختلف کشور با همکاری تشکلها بیان کرد: ما آمادگی داریم با همکاری تشکلهای تخصصی صنایع بهداشتی و شوینده برنامههای راهبردی در حوزه تکمیل زنجیره ارزش تدوین نماییم.
گفتنی است، در این نشست اعضای انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران به بیان مهمترین نقطه نظرات خود حول محور تولید و صادرات پرداختند.
انتهای پیام/