رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور با حضور ۱۱ شرکت کننده کرمانی در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام مختار یعقوبی رییس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در دو بخش برادران و خواهران ازششم تا نوزدهم مهر ماه به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

او افزود: امسال مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی این مسابقات مرداد ماه امسال در استان قم برگزار شد و از استان کرمان ۲۵ نماینده در این مسابقات حضور داشتند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به رقابت‌های مرحله نهایی این مسابقات در اصفهان بیان داشت: در مسابقات بخش آوایی برداران، علی صدقی در رشته دعا خوانی، هادی رضایی در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن و سعید شاهرخی در رشته حفظ کل قرآن به عنوان نمایندگان استان برای کسب عنوان مقام به این مسابقات اعزام می‌شوند.

او گفت:در مسابقات بخش خواهران از استان کرمان ۷ نماینده در رشته‌های ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و قرائت در این مسابقات شرکت دارند.

حجت الاسلام یعقوبی یاد آور شد: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان کرمان مردا د ماه امسال با حضور ۳۵۵ نفر در بخش آوایی و ۷۰ نفر در بخش معارفی برگزارشد.

رییس امور قرآنی اوقاف استان تصریح کرد: سازمان اوقاف تنها مرجع رسمی برگزار کننده مسابقات قرآن کریم در کشور است که هر ساله مسابقات قرآن کریم در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری رابرگزار می‌کند و در نهایت با برگزاری مسابقات بین المللی، ترویج فعالیت‌های قرآنی را در دستور برنامه‌های قرآنی خود دارد.

چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۱ مهرماه در بخش برادران و از ۱۱ تا ۱۹ مهرماه در بخش خواهران به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اصفهان میزبان کرمانی ها در مسابقات قرآن است

برچسب ها: قرآن ، سازمان اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار