دشت‌های آذربایجان غربی پذیرای هزاران پرنده از گونه درنای معمولی است که از مناطق شمالی کره زمین در سیبری، ارومیه را برای بازیابی انرژی انتخاب کرده اند.

آذربایجان غربی میزبان هزاران درنای مهاجرامید یوسفی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: از نیمه دوم شهریور نزدیک به ۱۵ هزار قطعه درنای معمولی به دشت‌ها به ویژه نخودزارها، گندم زار‌ها و یونجه زار‌های استان فرود آمده اند تا پس از بازیابی انرژی از دست رفته دوباره راهی سرزمین‌های جنوبی کره زمین شوند.
 
او با بیان اینکه درنا‌های معمولی از مناطق روسیه، بلاروس، قزاقستان و جمهوری آذربایجان وارد استان شده اند ادامه داد: از اواخر مهرماه نیز مهاجرت مجدد درنا‌های معمولی از مناطق جنوبی استان آغاز می‌شود.
 
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با یادآوری اینکه چندین سال است که میش مرغ در این استان حضور ثابت دارد، از آغاز سرشماری این پرنده در معرض انقراض خبر داد و افزود: از نیمه دوم مهرماه سرشماری میش مرغ در زیستگاه‌های استان آغاز می‌شود.
میش مرغ بوکان که به عروس این شهر نیز معروف است از بزرگ‌ترین پرندگان گیاه خوار بوده و سنگین‌ترین پرنده قادر به پرواز با مسافتی طولانی لقب گرفته است.
 
انتهای پیام/م
 

دشت‌های آذربایجان غربی پذیرای هزاران پرنده 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.