یک دستگاه خودرو سواری پراید حامل محموله ذغال جنگلی غیر مجاز در شهرستان سپیدان توقیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا رحمتی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان گفت: طی عملیات گشت زنی و پس از دریافت گزارشات واصله بلافاصله نیرو‌های یگان حفاظت شهرستان به محل مورد نظر اعزام و طی عملیات تعقیب و گریز خودروی حامل ذغال جنگلی غیر مجاز را متوقف کردند.

او اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو ۷ کیسه ذغال به وزن ۱۲۰ کیلو گرم کشف و ضبط شد.

رحمتی افزود: این محموله توسط یک دستگاه خودرو پراید از حوزه نورآباد و از مسیر جاده رودشیر وارد این شهرستان شده و متخلفان قصد خروج آن به خارج از سپیدان را داشتند که با اقدام ضربتی ماموران منابع طبیعی شناسایی و دستگیر شدند.

او تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مقامات قضایی و نیروی انتظامی، خودرو حامل ذغال بلوط توقیف و خودرو متخلف روانه پارکینگ شد و در این راستا پرونده تخلف تنظیم و جهت طی روند قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

رحمتی با تاکید بر عزم قاطع ماموران منابع طبیعی در برخورد با قاچاقچیان فرآورده‌های جنگلی و مرتعی و سودجویان اراضی ملی بیان کرد: مبارزه با قاچاقچیان و فرصت طلبان این منابع ارزشمند نیازمند عزم و بسیج همگانی و نیز همکاری و مشارکت همه سازمان ها، نهاد‌ها واقشار مختلف مردم است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سپیدان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از حمل هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی قاچاق مراتب را با تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.
انتهای پیام/م

کشف ذغال جنگلی غیر مجاز در سپیدان

برچسب ها: منابع طبیعی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.