حقیقت گفت: با توجه به بارش‌های پراکنده در استان‌های شمالی کشاورزان بلافاصله پس از برداشت، محصول خود را به محیط مسقف انتقال دهند.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌‌وگو با  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بارش پراکنده در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز برای استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غربی بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه تا اواخر هفته پدیده خاصی در اغلب مناطق کشور نداریم، افزود: بنابر نقشه های هواشناسی از روز چهارشنبه تا پایان هفته آسمان در غالب مناطق کشور صاف خواهد بود.

حقیقت در توصیه ای به دامداران و عشایر گفت: با توجه به احتمال و برخورد صاعقه در مناطق مرتفع توصیه می شود که دامداران از چرای دام در این مناطق اجتناب کنند، ضمن آنکه سیاه چادر خود را در حاشیه رودخانه ها برپا نکنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: اگر در استان های شمالی محصولی آماده برداشت است، کشاورزان نسبت به برداشت سریع و انتقال آن به محیط مسقف اقدام کنند. ضمن آنکه در استان های ساحلی خزر تا پایان وقت روز سه شنبه محلول پاشی و سم پاشی را انجام ندهند.


بیشتر بخوانید: کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/محلول پاشی درختان انار با نیترات پتاسیم


به گفته وی، کشاورزان خراسان رضوی در صورتی که اقدام به برداشت ذرت نکردند، در اسرع وقت تا پایان وقت امروز برداشت را انجام دهند.

حقیقت در توصیه ای به زنبورداران گفت: با توجه به کاهش دما به زنبورداران استان اردبیل توصیه می شود که محافظت لازم از کندوها را به عمل آورند تا آسیبی از این حیث دچار آنها نشود.

این مقام مسئول میزان بارش در سه ماهه فصل پاییز را نرمال ارزیابی کرد و گفت: براین اساس کشاورزان در آغاز سال زراعی ۹۹-۹۸ به سبب شرایط مساعد اقلیمی، مشکلی در آبیاری سطحی ندارند.

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر، مشکلات کم آبی کشاورزان را مرتفع کرده است، افزود: با توجه به شرایط مساعد بارش دیگر کشاورزان همانند سال‌های گذشته دچار کمبود آب نیستند، البته این امر بدان معنا نیست که کشاورزان در منابع آب صرفه جویی نکنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان وضعیت آب های سطحی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به استمرار بارش های مناسب در فصل پاییز انتظار می رود که منابع آبی کمتر دچار مشکل شود.

انتهای پیام/

وضعیت آب های سطحی مطلوب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار