در این بسته دانستنی پزشکی درباره فواید ماده غذایی که محصولی از زنبور عسل است، خواهیم گفت.


کاهش قند و فشارخون با چای ترش/ویتامینی که ضامن سلامتی ناخن است/ بستنی موجب افزایش وزن می شود؟به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

خوشمزه‌ترین خوراکی

خوشمزه‌ترین خوراکی دنیا در بین مردم بستنی است. بستنی می‌تواند پروتئین و انرژی بدن را فراهم کند. بستنی حاوی مواد لبنی و لبنیات است و کلسیم بدن را تامین می‌کند، همچنین از پوکی استخوان جلوگیری خواهد کرد. پس سعی کنید به کودکان خود بستنی دهید، اما به اندازه کافی مصرف شود. به خصوص کودکانی که زیاد شیر و ماست نمی‌خورند. بستنی باعث افزایش وزن می‌شود پس افراد و کودکانی که مستعد چاقی هستند، کمترمصرف کنند. افراد چاق سعی کنند بستنی‌هایی که خامه یا شکلات زیاد دارند مصرف نکنند، زیرا کلسترولشان را بالا می‌برد و موجب اضافه وزن شدید آن‌ها می‌شود.

بهتر است بستنی قبل از غذا خورده شود. زیرا اگر قبل از غذا خورده شود می‌تواند جلوی پرخوری فرد را بگیرد. ارزش غذایی بستنی بستگی به مواد اولیه‌ای آن دارد. همچنین باید بدانید که چربی بستنی ۳-۲ برابر چربی شیر است و پروتئین بستنی کمی بیش‌تر از شیر است. بستنی حاوی ویتامین‌های زیادی است. از جمله A، B۱، E، B۲ است. بستنی حاوی مواد جامد بدون چربی مانند پروتئین، قند و مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، گوگرد، کلسیم و فسفر است.

ساعت10//گیاهی که مرهم تمام دردهاست/ خوشمزه ترین خوراکی دنیا را در بین مردم  بشناسید/چای قرمز و فواید آن/


بیشتر بخوانید: چای مناسب افراد هر گروه خونی چیست؟


چای قرمز و فواید آن

چای قرمز یا ترش  به صورت سرد و گرم مصرف می‌شود. البته بیشتر اوقات  طعم آن  ترش بوده ولی گاهی به صورت شیرین هم می توان مصرف کرد، همه این موارد بستگی به مزاج افراد دارد. شباهتی با ترکیبات انسولین دارد. چای قرمز ضد دیابت، فشار خون، خنک کننده‌ بدن، رقیق و تصفیه کننده‌ و کنترل کننده‌ کلسترول خون، اختلالات کبدی، صفرایی و همچنین آرام بخش است. چای قرمز منجر به کاهش فشارخون می‌شود بهتر است با معده خالی مصرف نشود.

ساعت10//گیاهی که مرهم تمام دردهاست/ خوشمزه ترین خوراکی دنیا را در بین مردم  بشناسید/چای قرمز و فواید آن/

با خواص ژله رویال آشنا شوید

ژله رویال یکی از محصولات زنبور عسل است که به عنوان یک ماده غذایی مصرف می‌شود. مراحل تولید این ماده بسیار سخت و دشوار است. شاه‌انگبین نوعی ماده غذایی  بوده  که به وسیله  زنبور عسل آن را  تهیه می کنند و معمولاً همه "لاروها" در روز اول زندگی از شاه‌انگبین تغذیه کرده اما این جیره غذایی از روز چهارم تغییر می‌کند و  مخلوطی از عسل و گرده  جایگزین آن می‌ شود.

خواص ژله رویال باعث شده است که قرص‌ها و دارو‌های زیادی با استفاده از آن ساخته شوند. علاوه بر این خواص، ژله رویال بسیار آلرژیک است و معمولا اگر بیش از ۵ گرم مصرف شود، عوارض جانبی از خود بجای می‌گذارد. این نوع ماده غذایی موجب تنظیم فشار خون، تنظیم سطح کلسترول، جلوگیری از سرطان، کاهش التهاب، درمان نازایی، کاهش وزن می‌شود.

ساعت10//گیاهی که مرهم تمام دردهاست/ خوشمزه ترین خوراکی دنیا را در بین مردم  بشناسید/چای قرمز و فواید آن/

هشدار درباره کوتاه کردن بیش از حد ناخن‌ها!

دلیل اصلی شکنندگی ناخن‌ها کمبود آهن است که مستقیما بر روی ناخن‌ها تاثیر می‌گذارد. کمبود آهن در بدن موجب نازک شدن، شکنندگی، خشکی ناخن‌ها خواهد شد. افراد برای جبران کمبود آهن باید خوراکی‌های دارای آهن مانند اسفناج، گوشت قرمز و تخم مرغ را زیاد میل کنند. همچنین می‌توانید از قرص آهن هم استفاده کنند. یکی دیگر از علل شکنندگی ناخن‌ها نگه داشتن آن‌ها به مدت طولانی در آب است.

افراد باید در هنگام کار طولانی مدت با آب حتما از دستکش استفاده کنند تا ناخن هایشان آسیب نبیند. استفاده دائم از لاک هم می‌تواند به ناخن‌ها صدمه بزند. تماس مدام ناخن با شوینده‌ها و پاک کننده‌های قوی، کلر و نور مستقیم آفتاب هم می‌توانند موجب شکستن ناخن‌ها شوند. گاهی اوقات ممکن است افراد به خاطر بیماری‌های پوستی دچار شکنندگی ناخن شوند. سرمای زیاد هم می‌تواند باعث شکستن ناخن‌ها شود.

افراد مایعات زیاد بنوشند و با کرم‌ها و روغن‌های مختلف مثل روغن زیتون و روغن نارگیل ناخن هایشان را چرب کنند تا جلوی شکستن ناخن‌ها گرفته شود. جویدن ناخن و پوسته‌های اطراف آن برای سلامت ناخن‌ها بسیار ضرر دارد. ناخن ها نباید از ته کوتاه شوند، زیرا ممکن است دچار عفونت شوند.

ساعت10//گیاهی که مرهم تمام دردهاست/ خوشمزه ترین خوراکی دنیا را در بین مردم  بشناسید/چای قرمز و فواید آن/


بیشتربخوانید : 10 نشانه هشداردهنده بدن که به هیچ عنوان نباید نادیده بگیرید


روغن میخک و فواید آن

گیاه میخک مفید درختی کوچک و مخروطی شکل است که برگ های آن در تمام طول سال سبز است. غنچه های گیاه میخک در اواخر تابستان و دوباره در زمستان، هنگامی که قهوه ای می شوند، باید چیده و خشک شوند.

روغن میخک خواص فوق العاده چشمگیری دارد که  از آن برای  بهبودی  گردش خون و کاهش التهاب ، آکنه و افزایش سلامت لثه استفاده می شود. بیشترین استفاده افراد از روغن میخک برای کاهش دردهای ناشی از مشکلات دندان است. این استفاده به حدی است که حتی تولید کنندگان خمیر دندان هم معتقدند که روغن میخک به کاهش درد دندان و تورم لثه ها کمک خواهد کرد. علاوه بر خاصیت ضد التهابی، یکی دیگر  از استفاده های رایج روغن میخک به عنوان ضد میکروب است که به افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار