مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خبر از برگزاری اولین سوگواره استانی تئاتر خیابانی و میدانی پیاده راه عشق ویژه ایام اربعین حسینی داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام فاضلی زاد مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : اولین سوگواره استانی تئاترخیابانی و میدانی پیاده راه عشق به مناسبت راه پیمایی مردمی اربعین حسینی و با توجه به بازگشایی مرز خسروی برگزار می گردد

او هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج فرهنگ عاشورایی ، و ارج نهادن به حرکت مردمی پیاده روی اربعین حسینی عنوان نمود .

فاضلی وجود سنت تعزیه در استان و حضور گروه های فعال تئاتر خیابانی و نمایش های آیینی میدانی را پتانسیل خوبی برای برگزاری چنین سوگواره ای دانست .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خبر از برگزاری برنامه های متنوع و تاثیر گزار فرهنگی و هنری در ایام سوگواری سالار شهیدان داد و گفت با تکیه بر توانایی هنرمندان متعهد استان هم زمان با راهپیمایی اربعین حسینی در پایانه مرزی خسروی و شهرستان قصرشیرین برنامه های موثری برگزار می‌ شود.

فاضلی گفت : این سوگواره در دو بخش «تئاتر خیابانی » و «تعزیه و آیین‌های میدانی» اجرا می‌شود به زودی گروه های حاضر و تعداد اجرا و محل دقیق اجراها را اعلام خواهیم نمود .

 

 

انتهای پیام/د

سوگواره استانی پیاده راه عشق برگزار می شود

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.