معاون وزیر آموزش و پرورش در آق قلا گفت:آیین نامه اجرایی استخدام معلمان حق التدریس در دولت تصویب شد.

خبر خوش برای حق‌التدریسی‌ها / ابلاغ سهیمه جذب حق التدریسی‌ها به زودیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، اللهیار ترکمن معاون وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم متمرکز بازگشایی مدارس شهرستان سیل‌زده آق قلا گفت: شهریور ۹۷ مجلس شورای اسلامی قانونی را برای جذب همه نیرو‌های حق‌التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش دبستانی مصوب کرد تا این افراد با رعایت همه شرایط قانونی به استخدام پیمانی آموزش و پرورش درآیند.

اللهیار ترکمن با اشاره به این که حدود ۱۰ روز قبل این آیین‌نامه در هیئت دولت مصوب شد افزود: همکاران ما در آموزش و پروش در صدد جذب مجوز هستند و به زودی، این سهمیه را دریافت می‌کنیم و براساس شرایطی که در قانون و آیین نامه اجرایی آن پیش بینی شده، جذب آن‌ها انجام می‌شود.به زودی سهمیه جذب ابلاغ می‌شود.

 

ترکمن درباره جذب سرباز معلم هم افزود: امسال مجوز جذب سه هزار و ۶۰۰ سرباز معلم را داشتیم که اکنون در مناطق مختلف کشور مشغول کار هستند.

او در ادامه گفت: با تلاش‌هایی که انجام شد امروز ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در ۷۶۰ منطقه و ۱۰۵ هزار واحدآموزشی، تحصیل خود را آغاز کردند.

ترکمن با اشاره به این که وزارت آموزش و پرورش آماده‌سازی فضا‌ها و امکانات را از پایان خرداد آغاز کرد افزود: امسال با توجه به اینکه در چند استان سیل داشتیم و پیامد‌های زلزله کرمانشاه بعد از همچنان وجود دارد، شرایط ویژه‌ای داشتیم و سعی کردیم با اقدامات مناسب، فضا‌ها را برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان آماده کنیم.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: تلاش ما این است تا در شروع سال تحصیلی جدید هیچ دانش‌آموزی در تمام کشور به ویژه مناطق سیل‌زده بدون مدرسه و هیچ کلاسی هم بدون دانش‌آموز نباشد.

 

ترکمن، توسعه فضا‌های فرهنگی را یکی از اهداف سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: سعی می‌کنیم با مشارکت بین‌بخشی و استفاده از همه ظرفیت‌هایی که می‌توانند به کمک آموزش و پرورش بیایند، مرکز فرهنگی در شهرستان آق‌قلا ایجاد کنیم.

انتهای پیام / فا

استخدام حق التدریسی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.