مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته ۳ خریدار اعم از افراد حقیقی و حقوقی برای هپکو مشخص شده اند که ظرف امروز و فردا معرفی می‌شود.

 

۳ خریدار منتظر برگزاری جلسه تعیین تکلیف هپکو/ امروز و فردا سرانجام هپکو مشخص می شودسیدجعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تشریح آخرین جزئیات از واگذاری شرکت هپکو اظهار کرد: شرکت هپکو در دولت نهم به مزایده گذاشته شد، که در همان زمان خریدار شرایط مطلوب و منطقی را داشت، اما با گذر زمان خریدار اول به تعهداتش عمل نمی کند و سازمان خصوصی با وکالت نامه ای که از خریدار اول در دست دارد نسبت به تعیین تکلیف به این موضوع ورود می کند.

او ادامه داد: سازمان خصوصی سازی با بررسی هایی که انجام داد هپکو را برای فروش به خریدار دوم آماده می کند و در نهایت این شرکت به  شرکت هیدرو اطلس واگذار می شود، اما متاسفانه این شرکت نیز به مرور زمان دچار مشکلات مالی زیادی می شود.

سبحانی بیان کرد: داستان شرایط نامطلوب هپکو ادامه پیدا می کند تا اینکه سال گذشته کمیته رفع موانع تولید در وزارت صمت سازمان خصوصی سازی را به عنوان مسئول مدیریت هپکو معرفی می کند، ما نیز یک هیئت 5 نفره را انتخاب می کنیم، این 5 نفر تا حدودی تلاش کردند تا شرایط بهتر شود اما به علت حجم گسترده مشکلات موفق نمی شوند وضعیت نابسامان را سر و سامان دهند و در نتیجه گروه سوم نیز با مشکلات هپکو را ترک می کند.


بیشتر بخوانید: اعطای وام دولتی به هپکو / صورت های مالی دلیل لغو مجمع عمومی ایدرو


این مقام مسئول بیان کرد: اخبار مشکلات حاد هپکو  به جلسات سران  هم می رسد و رئیس جمهور  هم سه تن از وزرائ را مامور حل این مشکل معرفی می کند، سازمان خصوصی سازی نیز با همکاری مقامات استان مرکزی و استانداری اراک فردی را با عنوان روحانی گلپایکانی به سمت مدیریت موقت این مجموعه معرفی می کند.

سبحانی تاکید کرد: مطابق دستور ریاست جمهوری در جلسه ۹۸/۶/۲۶ هیئت وزیران، سازمان خصوصی سازی  به دنبال جایگزین هیدرو اطلس ۲ تا ۳ فرد حقیقی و حقوقی را که تمایل به خرید این شرکت دارند را انتخاب می کند اخبار ها حاکی از آن است که ظرف امروز و فردا اخبار جدید تری از شرایط هپکو به گوش می رسد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی بیان کرد: جلسات مختلف و فشرده‌ای برای تعیین تکلیف شرایط هپکو در روزهای گذشته و حتی امروز برگزار می شود که ممکن است در یکی از این جلسات خریدار رسمی تعیین شود اما مطمئن باشید که برای بهبود شرایط فعلی هپکو نظارت شخص رئیس جمهور و وزرائ مربوط حاکم خواهد شد.تا پایان این هفته یا حتی شاید امروز هپکو تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام/

حمایت چند جانبه دولت برای سرپا شدن شرکت هپکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار