مسئولان دولتی با حضور در مدارس مختلف کشور در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حضور پیدا کرده و سخنرانی کردند.

دولتمردان در بازگشایی مدارس چه گفتند؟به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین بازگشایی مدارس امروز در اولین روز مهر به طور همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد و برخی از دولتمردان در این مراسم سخنرانی کردند که در ادامه برخی از مهم ترین این سخنرانی‌ها آمده است:

آینده، کنکور و دانشگاه نیست

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در مجتمع آموزشی کمال خطاب به دانش‌آموزان  بیان کرد:‌ این روزها شیرین ترین روزهای زندگی شماست پس آن را از دست ندهید؛ ۲۹ سال از زمان تحصیل من در این مدرسه می‌گذرد اما هنوز خاطرات آن روزها را در ذهن دارم.

ستاری نقش مدارس درباره چگونه زیستن را مورد اشاره قرار داد و گفت: آینده، کنکور و دانشگاه نیست و این ضعف سیستم آموزشی کشور است؛ مدارس باید مهارت چگونه زندگی کردن و موفقیت را هم آموزش دهند.

 مدرسه و معلم تنها راه مقابله با برنامه‌های دشمن و فرهنگ

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آیین بازگشایی  آغاز سال تحصیلی در دبیرستان پسرانه سما ۱ مشهد گفت:‌ هدف غرب این است که می‌خواهد شریک معلم و مدارس ما در آموزش و تربیت جوانان باشند و نظام تعلیم و تربیت ما را در خانه، مدرسه و دانشگاه در اختیار بگیرد تا جوانان ما دیگر به هویت ملی خود، دفاع از وطن و حسین فهمیده بودن افتخار نکنند.

او بیان کرد:‌دشمنان برای استعمار و بهره‌کشی از ملت بزرگ ما تلاش‌های بسیاری می‌کنند و می‌خواهند هویت اجتماعی ما را مورد هدف قرار دهند، اما در طول تاریخ علیرغم حملات زیادی که به کشور ما وارد شد، فرهنگ اسلام و ایران چنان درخشید که توانست بر متجاوزان غالب شود.

رئیس دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با برنامه‌های دشمن، فرهنگ ، مدرسه و معلم است، گفت: تنها جایی که می‌توانیم بر هویت ‌خود تأکید کنیم و نگذاریم غربی‌ها ما را در اختیار خودشان بگیرند، مدرسه است. مدرسه بر خانه و جامعه تأثیر می‌گذارد.

آموزش و پرورش باید مدرسه علم و عدالت باشد

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه با حضور در دبستان شاهد ابن سینا در منطقه ۸ تهران،‌امروز را روز شروع و آغازى بر یک حرکت بزرگ علمى در ایران اسلامى دانست  و گفت:‌ باید دیروز را ببینیم و مهم‌تر از دیروز، فردایمان را توجه کنیم.

او بر توجه به عدالت در آموزش و پرورش، کلاس درس، رفتارمان، سخنان، تعاملات و آینده نگری تاکید و اظهار کرد:‌ ودر این صورت برپایى عدالت در ایران اسلامى ما زمینه ساز ظهور عدالت گستر جهان هستى حضرت امام زمان (عج) خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت:‌ اگر ما درس آموز مکتب قرآن هستیم، مدارس و آموزش و پرورش ما باید مدرسه علم و عدالت باشند و تنها علم آموزى کفایت نمى‌کند.


بیشتر بخوانید:‌ پاسخ به سوالات دانش‌آموزی شما


حمایت از ایده‌های دانش‌آموزی در حوزه مدیریت شهری

پیروز حناچی شهردار تهران با حضور در مدرسه البرز تهران بیان کرد:‌ ساختمان مدرسه البرز یکی از آثار فاخر انتهای دوره قاجار و ابتدای پهلوی است و می‌توان آن را شناسنامه آموزش و پرورش  دانست.

او ادامه داد:‌  به جوانان توصیه می‌کنم تا از شور جوانی در مسیر ذخیره و تقویت علم و دانش استفاده کنند؛‌ امروز باید همان آموزه‌های گذشتگان را سرمشق دانش‌آموزان قرار دهیم؛‌ کشور با قدمتی هستیم و باید این راه را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حناچی درباره حمایت از ایده‌های دانش‌‌آموزی بیان کرد:‌ فراخوانی برای استفاده از ایده‌های دانش‌آموزی در راستای حل مشکلات شهری در زمینه  مدیریت شهری،‌ آلودگی هوا و مدیریت پسماند اعلام خواهیم کرد.

شهردار تهران درباه مناسب سازی فضاها برای دانش‌آموزان گفت:‌ شهر باید برای همه افراد اعم از زن، مرد، سالمند، جوان و غیره  مناسب باشد و تلاش می‌کنیم تا شرایط بهتر شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.