همزمان با اول مهر ماه و روز بازگشایی مدارس ۴۵هزار دانش آموز بوکانی در مدارس شهرستان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،در آیین بازگشایی مدارس بوکان که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه اندیشه و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد مدیریت آموزش و پرورش بوکان ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین بازگشایی مدارس عنوان کرد: امروز ۴۵ هزار دانش آموز در ۴۰۶ مدرسه و یک هزار و ۶۹۸ کلاس درس آغاز سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

سلیمان مام عزیزی افزود: ۳۰۰۰ معلم نیز امروز همراه با دانش آموزان خود سال جدید تحصیلی جدید را را آغاز می‌کنند.

او تصریح کرد: بوکان رتبه اول استان در راستای هوشمند سازی و الکترونیکی شدن مدارس در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

مام عزیزی عنوان کرد: شهرستان بوکان جز شهرستانی است که همه روستا‌هایی حتی با یک دانش آموز داری معلم و مدرسه و همان امکاناتی است که نقاط برخوردار شهر از آن برخوردار هستند.

وی ادامه داد: می‌توان به قاطعیت گفت :هیچ نقطه‌ای حوزه استحفاظی بوکان وجود ندارد که به علت نبود امکانات و کلاس درس دانش آموزان آن از امکانات تحصیل محروم شوند.

مدیریت آموزش و پرورش بوکان تصریح کرد: بوکان رتبه اول را در خصوص قبولی دانش آموزان دیروز و دانش جویان امروز در مراکز عالی کشور در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

سلیمان مام عزیزی ادامه داد:خوشبختانه در آزمون سراسری سال جاری ۳۵ نفر در رشته پزشکی ۱۳۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان و ۲۵۰ قبولی در رشته‌های پرطرفدار دیگر قبول شدند که نشان از تلاش دانش اموزان، اولیا و معلمان این شهرستان است.

او تصریح کرد: بوکان از نظر فضای آموزشی دچار کمبود است و یکی از مهم تری دلایل آن مهاجر پذیر بودن این شهرستان است که همین مهم سبب شده تا هر ساله تعداد زیادی دانش آموز خارج از برنامه ریزی‌ها به مدارس ماضافه شوند.

مام عزیزی افزود: هم اکنون ۱۸ کلاس جدید در اول سال تحصیلی از منابع اعتبارت استانی و بیش از ۴۰ کلاس درس در طول سال تحصیلی از محل اعتبارات استانی و خیرین به مراکز آموزشی شهرستان اضافه خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

آغاز سال تحصیلی در بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.