مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: باید تلاش کنیم نهضت قرآنی در جامعه در زمینه قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآنی شکل بگیرد و برای رسیدن به این مرحله هر بخش و هر نهاد باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت الاسلام محمد علی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: قرآن کریم معجزه پیامبر اکرم (ص) و کتاب تعلیم زندگی مسلمانان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت همین قرآن شکل گرفت، افزود: به برکت این نظام پس از سال‌ها مهجوریت، در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی فعالیت‌های خوبی در حوزه قرآن کریم شکل گرفته است.

او با بیان اینکه با توجه به گستردگی مفاهیم قرآنی هر قدر در زمینه نهادینه کردم فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم کم است، ادامه داد: باید به این نکته توجه کنیم که در هر زمانی ممکن است ما به اندازه شان قرآن نتوانیم در ترویج این کتاب آسمانی بکوشیم که خود نوعی مهجوریت است.

او ادامه داد: امسال اصفهان توفیق خوبی در زمینه برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قران کریم در مهرماه دارد که این مسابقات علاوه بر اینکه یکی از راه‌های گسترش فرهنگ قرآنی است به نوعی که نتیجه دوره‌ای از فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی در این مسابقات خود را نشان می‌دهد.

انصاری با اشاره به اینکه برتری راه مهجوریت زدایی از چهره قرآن کریم این است که قرآن به کتاب زندگی جامعه مبدل شود، تاکید کرد: عمل به مفاهیم، ارزش‌ها، تعالیم و دستورات قرآنی باید در جامعه به مردم و به ویژه قشر جوان و نوجوان مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: ظرفیت استان اصفهان در حوزه‌های قرآنی بسیار خوب است و علاقه مندان، مؤسسات و مراکز و اساتید و متخصصان زیادی در حوزه‌های قرآنی فعالیت دارند که باید نخستین اولویت خود را گسترش مفاهیم و تعالیم قرآن برای همه اقشار قرار دهند و آموزش مفاهیم قرآنی را از سنین پایین‌تر مانند مهدکودک‌ها آغاز کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: فردی که مفتخر به نام مسلمانی است حداقل وظیفه‌ای که برعهده دارد این است که قرآن را به درستی تلاوت کند و قطعا آموزش‌های موسسات و دست اندرکاران قرآنی در راستای درست خوانی قرآن و خوانش با لحن وصوت زیبا نقش بی بدیلی دارد.

او با بیان اینکه از برکات جامعه اسلامی توفیق حفظ قرآن است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش فرمودند که کشور ما باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشد که راهبرد بسیار خوبی است.

انصاری تصریح کرد: بدین ترتیب هر شهر و هر روستا در هر بخش از کشور باید تناسب جمعتی خود را با کشور احصاء کرده و سهم خود ر در رسیدن به نقطه مطلوب مدمظر دنبال کند.

او با اشاره به اینکه اصفهان پهناور استان قرآن دوستی است و من تصور می‌کنم در این زمینه سهم استان اصفهان بالاتر از میانگین کشور خواهد بود، عنوان کرد: دست اندرکاران تبلیغات و رسانه‌ها مطبوعات نیز وظیفه دارند فعالیت‌های قرآنی را برای تشویق مردم و جامعه و دست اندرکاران قرآنی در اولویت کار خود قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: باید تلاش کنیم نهضت قرآنی در جامعه در زمینه قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآنی شکل بگیرد و بری رسیدن به این مرحله هر بخش و هر نهاد باید وظایف خود ر به نحو احسن انجام دهد.

چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۱ مهر ماه در بخش برادران و از ۱۱ تا ۱۹ مهر ماه در بخش خواهران به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

 

قرآن باید به کتاب زندگی جامعه اسلامی مبدل شود

برچسب ها: قرآن ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.