مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را به جامعه فرهنگیان و دانش آموزان تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«سپاس و ستایش مخصوص پروردگار بزرگ است که خود اوّلین معلم عالم آفرینش است.

در سرآغاز برگریزان پاییز هزار رنگ که مزیّن به شور حسینی است و در طلیعه مهر مهربان که قاصدک ها، خبر از بازگشایی مدارس می‌دهند، بر روح بلند امام خمینی (قدّس الله نفسه الزّکیه)، بزرگ معمار انقلاب اسلامی که تعلیم و تعلم را عبادت برشمرد و معلم و مدرسه را مبدأ سعادت و شقاوت دانست، درود می‌فرستیم و یاد و خاطره حماسه آفرینان و شهیدان دفاع مقدس به ویژه دانش آموزان و معلّمان شهید را گرامی می‌داریم.

مهرماه، فصل رویش مهربانی و خردورزی، با گام‌های بزرگ و اندیشه‌های پاک و سترگ است. معلمان و دانش آموزان در بنیادی‌ترین نهاد تعلیم و تربیت، با همدلی، موجبات تعالی کشور را به منظور نیل به حیات طیبه و دستیابی به قله‌های رفیع دیانت و دانایی بر دیباچه قاموس تاریخ می‌نگارند، چنانکه رهبر فرزانه انقلاب، آینده کشور را مرهون تلاش امروز آموزش و پرورش دانستند.

ریاست محترم جمهور نیز ارتقای فرهنگ، اخلاق، دینداری و ظهور همه پیشرفت‌ها را در سایه سار «مدرسه» و «معلم» ممکن دانسته و آموزش و پرورش را نقطه آغاز حل و فصل اساسی مشکلات کشور معرفی نمودند.

آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با ایجاد زیر ساخت‌های لازم بر اساس سند تحول بنیادین که تنها سند راهبردی و نقشه راه نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی است، همه مساعی خود را به کار گرفته تا با همراهی مربیان و معلمان فرهیخته، مدیران توانمند و اولیای ارجمند، با اهتمام جدی به ساحت‌های اخلاقی و دینی، سلامت و تربیت بدنی، علم و فناوری، حرفه‌ای و اقتصادی، زیبایی شناسی و هنری و اجتماعی و سیاسی، به پرورش نسلی توانمند و متخلق به فرهنگ ایرانی و اسلامی بپردازد.

بدون تردید معلمان، این سرمایه‌های عظیم انسانی، اصلی‌ترین رکن تحقق برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش در مدرسه می‌باشند که با همراهی و مشارکت اولیای شریف دانش آموزان می‌توانند تسهیل گر دستیابی به اهداف عالیه آموزش و پرورش باشند.

اینک در سالی که مزین به نام «رونق تولید» است، مهرماه زیبا را با توسل به وجود مقدس امام حسین (علیه السّلام) و با گام‌های مصمم آغاز نموده، امیدوارم با توکل به ذات کبریایی خدای حکیم و با پیوند علم و ایمان و همچنین با جهت گیری‌های عقلانی و اهتمام معلمان فرزانه و دانش آموزان عزیز، مسیر دانایی و توانایی را تا فتح قله‌های رفیع عافیت و سعادت بپیماییم.

امید است در سال تحصیلی جدید، که با شعار «مدرسه زیربنای توسعه پایدار» آغاز می‌گردد، در ظل عنایات الهی و توجهات حضرت ولیعصر (ارواحنا فداه) و با ابتنا بر کاربست «تدبیر» در کلیه امور، در بهار تعلیم و تربیت شاهد پیشرفت همه جانبه کشور، تحقق اهداف عالیه نظام آموزش و پرورش و بسط «امید» در پیکر جامعه همیشه سرافراز ایران اسلامی باشیم.»

انتهای پیام/ف

تبریک آغاز سال تحصیلی جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار