عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس‌جمهور باید در سازمان ملل، صلح‌طلبی و استکبارستیزی انقلاب و انزوای آمریکا را تبیین کند.

روحانی رشادت های مردم ایران را بازگو کندمجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با حوزه احزاب و تشکل‌هاگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک، درباره مواضعی که او باید در مجمع عمومی سازمان ملل بگیرد، اظهار کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدام قلدرمآبانه آمریکا در خروج از برجام روشن و قاطع بوده است.

او ادامه داد: موضع ایران طی یک سال گذشته و بعد از خروج آمریکا از برجام توسط رهبری، رئیس جمهور، مردم و دیگر مسئولان نظام بارها بیان شده که منطقی و عزتمندانه بوده است، معتقدم رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل باید موضع حق‌طلبانه مردم ایران را برای چندمین بار در معرض افکار عمومی جهان تکرار کند و حتماً این کار را انجام می‌دهد.

انصاری با بیان اینکه موضع ایران دارای دو وجه است، گفت: در درجه اول موضع ما یک وجه صلح‌خواهانه جهانی دارد، از این سو خواهان صلح با همه کشورها جهان، زندگی توام با احترام متقابل، به رسمیت شناختن حقوق یکدیگر و عدم‌مداخله در کشورهای دیگر هستیم، غیر از رژیم صهیونیستی که رژیمی جعلی و غاصبانه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون به دنبال جنگ با هیچ کشور و دولتی نبوده است، تصریح کرد: وجه دوم موضع ملت ایران مرادنگی، ایستادگی و مقاومت تا پای جان است که در برابر زورگویی و استکبار ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند، یعنی همان وجه استکبارستیزی انقلاب اسلامی. رئیس جمهور باید این دو وجه را در مجمع عمومی سازمان ملل به خوبی تبیین کند.


بیشتر بخوانید: انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال منافع خودشان هستند/ ایران حافظ صلح و ثبات منطقه است


او خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید مسئله مذاکرات ۱۸ ماهه برجامی را که در راستای وجه اول انقلاب اسلامی بود و ایران به همراه شش کشور آن را امضا کرد به خوبی تبیین کند. همان طور که رهبری فرمودند ما پای امضای خود مردانه ایستاده‌ایم، علیرغم همه نواقصی که احیانا داشت، اما به احترام توافقی که کرده بودیم و به حکم قرآن هیچ تعدی از مفاد برجام نداشتیم.

انصاری گفت: وقتی آمریکا عهدشکنی کرد و به دنبال آن از توافق خود امضاکرده خارج شد، تحریم‌های مضاعف و مجددی به مردم ایران تحمیل کرد، به طور طبیعی پیام قاطع مردم ایران ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها بود، خوشبختانه امروز منطق جمهوری اسلامی به عنوان یک منطق حقوقی پذیرفته شده و این آمریکا است که به طور جدی منزوی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: معتقدم اگر آقای روحانی به درستی انزوای آمریکا را در سطح افکار عمومی ملت‌های جهان به نمایش بگذارد و هزینه‌های سنگینی را که آمریکا در منطقه انجام می‌دهد تا صلح را بر هم بزند، به خوبی تبیین کند.

او با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید باز بیینی از رشادت مردم ایران در سازمان ملل داشته باشد، گفت: باید دست تک تک مردم ایران را بوسید چراکه امروز مانند دفاع مقدس در عرصه جنگ اقتصادی پیروز شدند و تحریم‌های سخت را تحمل کردند اما حاصل شیرین این صبر و پایداری مقاوم شدن اقتصاد ایران است وما  در همه عرصه‌های نظامی، اقتصادی گام‌های بیشتری در استقلال اقتصادی برمی‌داریم. ان‌شاللّه رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل این حقایق را بیان خواهد کرد و سیمای شکت‌ناپذیر انقلاب اسلامی و یکپارچگی مردم ایران را به نمایش خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار