استاندار خراسان رضوی گفت: دشمن می‌خواهد اعتقاد و ایمان مردم را به نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی تضعیف کند.

دشمنان به دنبال تضعیف آرمان‌های انقلاب هستند/ملتی صلح‌جو هستیم/می‌توانیم از تحریم‌ها عبور کنیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس که در بلوار نماز مشهد برگزار شد، گفت: دشمنان نمی‌خواهند که ایران در منطقه کشوری مستقل و توسعه یافته باشد تا برای خود آقایی کند.

او تصریح کرد: حدود ۳۸ سال پیش صدام با تحریک و حمایت آمریکا و برخی از کشور‌های منطقه با تمام تجهیزات خود به ایران حمله کرد؛ آن هم زمانی که به تازگی انقلاب اسلامی شکل گرفته و هنوز به مرحله تکامل و بالندگی نرسیده بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در آغاز دوران دفاع مقدس، نیرو‌های مسلح ما در شرایط آمادگی کامل قرار نداشتند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم آن زمان در حوزه امنیت شهر‌ها مشغول بود.

رزم حسینی با طرح این سوال که چگونه علی رغم پشتیبانی‌های گسترده از رژیم بعث عراق، رزمندگان ایرانی با عملیات‌های پیروزمندانه توانستند عراق را به مرز‌های بین المللی برگرداند، افزود: در دوران دفاع مقدس همه اقشار مردمی برای دفاع از سرزمین خود مقابل بعثی‌ها ایستادگی کردند و امروز ما با افتخار دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

او با بیان اینکه ملت ایران، ملت صلح جویی است، تصریح کرد: در طول تاریخ ایران شروع کننده هیچ جنگی نبوده است و امروز هم قرار نیست جنگ را گرامی بداریم بلکه دفاعی را گرامی می‌داریم که به دلیل ایستادگی در برابر تجاوز دشمنان، مقدس است.

استاندار خراسان رضوی در جمع حاضرین در مراسم رژه نیرو‌های مسلح استان گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس همدلی و همگرایی وجود داشت امروز هم باید با جنگ‌های اقتصادی مقابله کنیم، لذا ضرورت دارد که در این جنگ هم به فرهنگ دفاع مقدس بازگردیم.

رزم حسینی با بیان اینکه دفاع مقدس یک دفاع مردمی بود، افزود: اگر امروز با همراهی اقشار مختلف جامعه به سمت اقتصاد مردمی برویم، می‌توانیم تحریم‌ها را کنار بگذاریم و بیش از پیش در جهت شکوفایی اقتصادی گام برداشته شود.

او با تاکید بر اینکه جوانان نسل امروز باید پیرو جوانانی باشند که برای سربلندی کشور به شهادت رسیدند، ادامه داد: دشمنان می‌خواهند ایمان و اعتقاد مردم را نسبت به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی تضعیف کنند لذا نباید تحت تاثیر آن‌ها قرار بگیریم.

در این مراسم، یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح خراسان رضوی اعم از ارتش، سپاه، انتظامی، مرزبانی و بسیج مردمی از مقابل جایگاه رژه رفتند و قدرت و آمادگی دفاعی بالای خود را به نمایش گذاشتند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

نباید تحت تاثیر دشمنان قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.