مهم‌ترین حوادث امروز، یکشنبه ۳۱ شهریورماه ۹۸ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف خوزستان در یکشنبه ۳۱ شهریور ماه ۹۸ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

تخریب ۲ باب کوخه و جمع آوری ۲ رشته تور صید در اهواز

علی بنی عگبه رییس اداره حفاظت محیط زیست کلانشهر اهواز گفت: با توجه به فصل بازگیری و جلوگیری از صید پرندگان شکاری، در روز یکشنبه ۳۱ شهریور ماه، پایش منطقه در اهواز انجام شد که طی این پایش ۲ باب کوخه شناسایی و تخریب گردید و ۲ رشته تور نیز جمع آوری شد.

او اظهار داشت: پرندگان شکاری از دیرباز مورد علاقه شیوخ عرب حوزه خلیج فارس بوده و باهزینه‌های گزاف اقدام به زنده گیری و تعلیم پرندگان شکاری جهت استفاده در شکار می‌نمایند که به همین منظور، همه ساله با ورود پرندگان مهاجر شکاری به استان تعدادی از افراد سودجود و متخلف با استفاده از روش‌های «کوخه نشینی» و «پهن کردن رشته تور‌های زنده گیری» اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری جهت قاچاق و فروش این پرندگان به کشور‌های عرب نشین منطقه می‌کنند.

بنی عگبه افزود: نیرو‌های یگان اهواز با تمام توان تا پایان فصل بازگیری به روند پاکسازی مناطق از وجود این دامگاه‌ها و برخورد با متخلفین ادامه خواهند داد.

کشف و ضبط یک دستگاه الکترو شوکر برقی

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین طی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست کلانشهر اهواز یک دستگاه الکتروشوکر برقی کشف و ضبط گردید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کلانشهر اهواز اذعان داشت: ماهیگیری از اصلی‌ترین شغل‌های مردم خوزستان است، اما معضلی که از گذشته تاکنون وجود داشته روش غیر انسانی، ماهیگیری با شوک الکتریکی است که در بین صیادان غیرمجاز در خوزستان بیش‌تر از سایر نقاط به علت سهولت در صید، باب شده است و به هیچ جنبنده‌ای در دریا رحم نمی‌کند.

علی بنی عگبه ادامه داد: صیادان بدون توجه به حلال یا حرام بودن این محصولات آن‌ها را وارد بازار می‌کنند و به فروش می‌رسانند و با این کار غلط، نه تنها جان آبزیان را به خطر می‌اندازند بلکه باعث تغییر در اکوسیستم نیز می‌گردند.

او بیان داشت: استفاده از جریان برق از روش‌های غیرقانونی صید ماهی است که علاوه بر ماهیان، موجب تلف شدن سایر آبزیان و کاهش جمعیت و تنوع زیستی گونه‌های بومی و اختلال در زیست بوم رودخانه و کاهش درآمد صیادان محلی خواهد شد.

کشف بیش از یک هزار کیلوگرم موادمخدر در هندیجان

علی بویری فرماندار هندیجان گفت: محموله قاچاق مواد مخدر از نوع تریاک به میزان یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در آب‌های استحفاظی این شهرستان در جنوب خوزستان از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

او افزود: عملیات کشف این محموله سنگین مواد مخدر، شامگاه شنبه با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیرو‌های دریابانی شهرستان صورت گرفت.

بویری با اشاره به اینکه مسیر توزیع این میزان مواد مخدر از استان خوزستان تا مرکز کشور بوده، اظهار داشت: در این رابطه تاکنون ۳ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: عوامل این محموله مواد مخدر قصد داشتند این حجم از مواد مخدر را در شهرستان هندیجان دپو و انبار کنند.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هندیجان اذعان داشت: ابعاد دیگر این پرونده قاچاق مواد مخدر با همکاری دادستان شهرستان در حال پیگیری است.

جان باختن یک نفر بر اثر برخورد ۳ خودرو در محور اندیمشک-شوش

محمدامین زرگر سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز یکشنبه ۳۱ شهریورماه، گزارش برخورد یک دستگاه تراکتور، خودرو سواری تیبا و خودرو سواری سمند در محور اندیمشک-شوش، سه راهی دهلران به مرکز اورژانس ۱۱۵ اطلاع رسانی شد.

او افزود: نیرو‌های امدادی مرکز فوریت‌های پزشکی بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه، به محل مذکور اعزام شدند.

زرگر اظهار داشت: در این حادثه ۴ نفر از جمله؛ ۳ نفر مرد و یک نفر زن مصدوم شدند و یک زن جان خود را از دست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.