به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی نژاد اظهار داشت: در راستای اقدامات صورت گرفته در استقبال از مهر، علاوه بر آمادگی حداکثری ناوگان اتوبوسرانی درون شهری، شهرداریها نسبت به بازپیرایی تابلوها و خط کشیهای حاشیه مدارس و معابر متنهی به آنان اقدام و تجهیزات ایمنی مرتبط را برای افزایش ضریب ایمنی به روزرسانی کرده اند.
رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور افزود: در شهر تهران نیز نسبت به سال قبل، دو خط ۶ و خط ۷ اضافه شده است که این رویداد مهم و بزرگی نسبت به سال قبل است.
وی افزود: ناوگان خط ٧ با سر فاصله ۱۰ دقیقه کاملا جدید بوده و سرفاصله خطوط قبلی نیز ۴ دقیقه شده است.
۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی آماده فعالیت
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی با اشاره به اهمیت ناوگان اتوبوس رانی درون شهری در جابه جایی مسافر در سطح شهر تهران افزود: خوشبختانه اتوبوسهای فرسوده نیز تعمیر شده و اکنون ٩٠ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران آماده کار است.
جمالی نژاد در ادامه ضمن اشاره به اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا در فصل پاییز گفت: با توجه به گزارش ارائه شده توسط حوزه حمل و نقل شهرداری تهران در بررسی مدت زمان مشابه سه ماهه تابستان سال ۱۳۹۸ با سه ماهه تابستان ۱۳۹۷ به طور میانگین با کاهش ۲۰ درصد تردد خودروها در معابر شهری روبه رو بوده ایم.
وی افزود: با اجرای این طرح که جایگزین طرح زوج و فرد سابق شده است، ممنوعیتی برای تردد خودروها با پلاک غیر تهران اعمال نشده است و محدودیتهای پیش بینی شده با هدف کاهش حضور مسافربرهای شخصی در کلانشهرها و شهرهای مرکز استان است.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه در طرح محدوده کنترل آلودگی هوا برای خودروهای تهرانی ۲۰ روز معافیت از پرداخت عوارض تردد در هر فصل در محدوده کنترل در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: برای خودروهای غیر پلاک تهران نیز به منظور تعادل بخشی و برقراری عدالت در تردد، این خودروها از ۱۵ روز معافیت از پرداخت عوارض در هرفصل برخوردار خواهند بود.
تشریح جزییات ممنوعیت تردد خودروهای پلاک غیرتهران در تهران
رییس سازمان شهرداریها و دهیاریها با اشاره به عدم ممنوعیت تردد خودروهای پلاک غیرتهران در سطح شهر تهران گفت: در این خصوص نه تنها برای شهر تهران، بلکه تردد هر نوع وسیله نقلیه در تمام شهرهای ایران بدون ممنوعیت صورت میپذیرد.
وی افزود: اعمال قانون نیز برای تمامی خودروها بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی صورت میپذیرد و نوع پلاک، عاملی برای اعمال قانون نیست.
جمالی نژاد افزود: در برخی از شهرها به دلیل سیاستهای ترافیکی و با هدف روان سازی عبور و مرور در هسته مرکزی شهر، محدودیتهایی پیش بینی شده است که این خود عاملی برای عدم تردد تمامی خودروهای فاقد مجوز بوده و معطوف به خودروهای با پلاک غیر شهر نیست.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی با بیان اینکه طرح زوج و فرد، پیش از یک دهه در شهر تهران به اجرا گذاشته شد، گفت: اجرای این طرح در سالهای ابتدایی توانست تاثیر مثبتی در کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیک داشته باشد، لکن با افزایش میزان خودرو در شهر تهران به مرور اثربخشی خود را از دست داد.
وی افزود: طرح کاهش با هدف پوشش نقاط ضعف طرح زود و فرد و بر اساس ساعتها کار کارشناسی تدوین و به مرحله اجرا در امد که در ماههای آغازین نیز به نسبت سال گذشته با کاهش ترددها در سطح معابر شهری روبه رو بودیم.
منبع: تیترشهر
انتهای پیام/