مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: بیماری آلزایمر یک مشکل مغزی_ عصبی است که حدود دو تا پنج درصد از افراد سالمند به این بیماری مبتلا هستند.

دو تا پنج درصد سالمندان مبتلا به آلزایمر هستندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، طیبه دیدار مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان کرد: بیماری آلزایمر یک مشکل مغزی_ عصبی است که حدود دو تا پنج درصد از افراد سالمند به این بیماری مبتلا هستند.

دیدار ادامه داد: این بیماری با از دست دادن حافظه کوتاه مدت از قبیل فراموش کردن آدرس‌ها و اسامی و ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزانه همراه است و تا آنجا پیش می‌رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را فراموش می‌کند.

او افزود: در موارد شدید، بیمار برای انجام کار‌های اولیه شخصی نیاز به کمک پیدا می‌کند، حتی در تکلم مشکل داشته و درنتیجه کم‌حرف و گوشه‌گیر می‌شود.

مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه  عنوان کرد: سن بالا، سابقه خانوادگی، جنسیت و به‌طورکلی علائم ژنتیکی و بیولوژیکی بیماری‌ها (دیابت و فشارخون ...) در ابتلا و روند پیشرفت بیماری آلزایمر دخیل هستند.

دیدار تصریح کرد : بیماری آلزایمر به علت پیر شدن سلول‌ها نبوده بلکه اضطراب و افسردگی، سکته مغزی و شوک عاطفی مانند از دست دادن بستگان خطر ابتلا به این بیماری را بیشتر می‌کند.

او تأکید کرد: یادگیری دو زبان، حل جدول و بازی‌های کارتی، یادداشت کردن کار‌های روزمره، تغذیه سالم همراه با مصرف مکمل امگا ۳ و ماهی در تقویت حافظه سالمندان مؤثر است.

مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: ورزش و تمرینات بدنی، معاشرت با آشنایان و شرکت در برنامه‌های جمعی، گوش کردن به اخبار و خوابیدن به‌اندازه کافی از دیگر راه‌های تقویت حافظه دوران سالمندی است.

دیدار توصیه کرد: برای آنکه سالمند دچار آسیب بدنی نشود رعایت نکات ایمنی در منزل ضروری است، همچنین تکرار و یادآوری بعضی از کار‌ها در منزل می‌تواند به حافظه سالمند کمک کند.

انتهای پیام/م

آلزایمر یک مشکل مغزی_ عصبی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.