مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید این اداره کل آماده اجرای برنامه‌های مشترک با آموزش و پرورش استان جهت تربیت میراث بانان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: آموزش صیانت از میراث فرهنگی و بنا‌های تاریخی باید از سنین پایین آغاز شود و به همین دلیل نقطه تمرکز ما تربیت میراث بانان در مدارس است.

او افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان می‌تواند با همکاری آموزش و پرورش، کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان تعریف کرده و با کمک کارشناسان اهمیت میراث معنوی و فرهنگی و بنا‌های تاریخی را آموزش دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: چنین کارگاه‌هایی می‌تواند در محیط بنا‌های تاریخی نیز برگزار شود و اجرای آن در سال‌های اخیر نیز با استقبال همراه بوده است.

به گفته فلاحی آموزش از سنین پایین موجب تربیت نسلی متعهد و مسئول به میراث فرهنگی خواهد شد و بسیاری از خلا‌های فرهنگی که امروز شاهد آن هستیم، رفع می‌شود.

او همچنین به آمادگی بنا‌های تاریخی برای تور‌های آموزشی و اردو‌های علمی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید آماده تدارک برنامه‌های ویژه برای دانش آموزان با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه در تمامی جشنواره‌ها و رویداد‌های این مجموعه بخشی برای کودکان و نوجوانان تعریف می‌شود. تصریح کرد: در صورت همکاری نهاد‌های متولی می‌توانیم نسبت به برگزاری برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان اقدام کنیم.

انتهای پیام/ح

آمادگی بنا‌های تاریخی برای تور‌های آموزشی و اردو‌های علمی دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.