عضو دفتر سیاسی انصار الله تاکید کرد نیروهای یمنی با اعلام آتش بس، همه متجاوزان را به توقف جنگ دعوت کرده و این فرصت را به سعودی‌ها می‌دهند تا آبرومندانه‌تر از جنگ یمن خارج شوند.

البخیتی: سعودی‌ها می‌توانند آبرومندانه یمن را ترک کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون الجزیره، محمد البخیتی اعلام کرد: «ما با اعلام آتش بس همه متجاوزان را به توقف جنگ دعوت می‌کنیم. این اولین باری نیست که انصار الله یمن به آتش بس و توقف جنگ دعوت می‌کند.»

البخیتی با بیان اینکه «قدرت و توان نظامی ما به همه جهان ثابت شد و خسارت‌های زیادی به متجاوزان وارد کردیم» افزود: «اکنون ما متجاوزان را به توقف جنگ و آتش بس فرا می‌خوانیم. این تصمیم، میزان جدیت ما در دستیابی به صلح را نشان می‌دهد و ما این فرصت را به سعودی‌ها می‌دهیم تا آبرومندانه‌تر از جنگ یمن خارج شوند.»

عضو دفتر سیاسی انصار الله در ادامه تأکید کرد: «ما همه عملیات‌های نظامی به خاک عربستان سعودی را متوقف کرده ایم؛ ما یکجانبه حملات خود را متوقف کرده ایم و عربستان باید از این فرصت استفاده کند.»


بیشتر بخوانید: حقایقی شگفت‌آور از قدرت نظامی یمنی‌ها


محمد البخیتی با این حال هشدار داد: «در صورتی که عربستان به این اقدام ما پاسخ مناسبی ندهد و بخواهد به تجاوز به یمن ادامه دهد در این صورت تصمیم دیگری اتخاذ خواهد شد. اکنون ما، عربستان و سایر کشور‌های عضو ائتلاف را رها می‌کنیم تا با دقت این اقدام و پیشنهاد ما را بررسی کنند. ما با این اقدام جدی بودن خود در دستیابی به صلح و توقف جنگ را نشان دادیم. توقف جنگ به نفع همه خواهد بود و حتی بیش از یمن به سود عربستان سعودی خواهد بود.»

ساعاتی پیش مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن  از طرح جدیدی برای صلح وآتش بس در یمن خبر داد و از تمام طرف های درگیر جنگ خواست تا به طور جدی به میز مذاکره برگردند تا صلح فراگیر در کشور برقرار شود. (اینجا)

مبارزان یمنی پس از آن به صورت یک‌طرفه اعلام آتش‌بس کردند که شنبه گذشته در عملیات پهپادی منحصر به فردی تأسیسات نفتی عربستان را بمباران کردند، به طوری‌که به سرعت تولید روزانه نفت سعودی‌ها تا ۵۰ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
جناب البخیتی چرا؟؟ توقف یکطرفه جنگ چرا؟؟
حال که دشمنان خود را در اتاق CCU و ICU و تحت مداوای ریکاوری آمریکا و متحدانش به چشم می بینید چرا؟ با یک حمله دیگر باقیمانده 50% توان دشمن در اقتصادش را منهدم نمیکنید؟؟
شما باید با تسلیحات به غنیمت گرفته شده از ارتش متجاوز عربستان و امارات و کشف زاغه های انبار و مهمات عربستان و امارات و با بکار بردن آنها علیه مواضع دشمن استفاده کنید چون اکثر و اغلب این تسلیحات آمریکائی و اروپائی هستند و چنانچه بخواهند بدنبال مقصر حمله بگردند و کمیته های حقیقت یاب تشکیل بدهند یا باید بپذیرند که به اشتباه از پایگاههای آمریکا و متحدانش(ارتش سنتکام آمریکا و ناتو) مواضع خودی و دوست را مورد حمله قرار داده اند و یا به قدرت نظامی و استراتژیک و سوق الجیشی ارتش یمن اعتراف کنند تا دیگر بدنبال مقصر در لبنان و یا عراق و یا ایران نتوانند بگردند و تسلیحات مخرب و ممنوعه خودشان بر سر خودشان آوار شود عنایت داشته باشید که قیام انصارالله یمن و رزمندگانش مقدمه ساز سیطره مسلمانان واقعی بر منابع ثروت و پرده داری حرمین شریفین و اهتزاز لوای امت واحدة اسلامی بر مناره های مکه و مدینه است تا این پرچم بدست مهدی موعود(عج) داده شود و امت واحدة اسلامی با لوائی واحد و مشترک از تمام کشورهای محور مقاومت از مکه و مدینه در عربستان تا کربلا و نجف و سامراء و کاظمین در عراق و حرم زینب کبری (س) در شامات و سوریه برقرار شود و راهپیمائی اربعین حسین(ع) و قیام عاشورا جهانی و بین المللی گردد بنابراین در حمله بعدی چنان کنید که 50% باقیمانده توان دشمن نیز نابود گردد و ارکان این حکام سفاک و کودک کش نابود و منهدم گردد تا هم ملت مظلوم تحت ظلم عربستان خلاص شوند( همانهائی که یا با اره تکه تکه شدند و یا مانند آیت الله شیخ نمر اعدام شدند و یا مانند آزادیخواهان و منتقدان.....در زندانهای مخوف عربستان زندانی و شکنجه شدند...) و هم انتقام خون شهداء مظلوم یمن گرفته شود و ملت شهیدپرورکشور یمن از ستم عربستان آل سقوط خلاص شوند.......این پارامترها که مانند بمب ساعتی تنظیم شده در جای جای عربستان میتواند چاشنی انفجارش توسط رهبران سیاسی هوشمند شما برای انفجار نهائی تنظیم شود....... چرا؟ و به چه دلیلی دست به توقف یکطرفه جنگ زده اید؟ آیا نمیدانید که آمریکا و متحدانش با همین نوع رفتارهای شما و بکاربردن انواع خدعه و نیرنگ در صدد خرید زمان و تجدید قوای دشمن شماست؟؟................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر آل سعود
آخرین اخبار