امام جمعه کرمان گفت: مذاکره با آمریکا زمانی انجام خواهد شد که این دولت هم در قول و هم در عمل توبه کند در غیر این صورت مذاکره قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرمان به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس یک دانشگاه انسان سازی تحت رهبری امام راحل بود و قابل صدور به همه دنیا است.

او ضمن گرامیداشت این هفته و رشادت‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی علیه کشورمان، افزود: دفاع مقدس از دو زاویه قابل بررسی است که نخست نحوه ورود اقشار مختلف به صحنه دفاع از کشور و دوم تحت تاثیر قرار گرفتن سایر کشور‌ها از دفاع جانانه کشورمان در برابر تجاوز دشمنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: مصداق واقعی تاثیر گرفتن دیگر کشور‌ها از دفاع مقدس ایرانیان را می‌توان در شکل‌گیری جبهه‌های مقاومت در منطقه و دفاع یمنی‌ها در مقابل حمله عربستان و ائتلاف ‏عربی غربی مشاهده کرد.

او بیان داشت: امروز جنگ یمن به شکل دیگری در حال رقم خوردن است و پس از عملیات پیشرفته یمنی‌ها در انهدام میدان نفتی عربستان، حالا دست بالا با جبهه مقاومت شده است و هر چه جنگ جلوتر برود، ضربات به عربستان سنگین‌تر و مدت بین حملات کوتاهتر خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به صحبت‌هایی که در خصوص مذاکره با آمریکا مطرح می‌شود، اشاره کرد و گفت: مذاکره زمانی انجام خواهد شد که آمریکا هم در قول و هم در عمل توبه کند، در غیر این صورت مذاکره قابل قبول نیست.

او در بخش دیگری از سخنانش بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و آغاز فصل تعلیم و تربیت و نشاط علمی را به دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید تبریک گفت و افزود: باید حق و حقوق معلمان مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: دو نوع حکومت شاهان و حکومت انسان‌های در خط انبیا در طول تاریخ وجود داشته که نمونه آن را می‌توان در واقعه کربلا در یزید و امام حسین علیه السلام مشاهده کرد.

او بیان داشت: اگر کسانی که در خط انبیا نیستند در رأس حکومت قرار گیرند، جامعه را به تزلزل می‌کشانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی به توصیه‌های قرآن و روایات در این زمینه اشاره کرد و افزود: هیچ جامعه‌ای اصلاح نمی‌شود، مگر آنکه مسئولان جامعه اصلاح شود و مسئولان اصلاح نمی‌شوند مگر آنکه مردم آن جامعه درستکار باشند و مراقب عملکرد مسئولان باشند.

انتهای پیام/ب

خطبه‌های نمازجمعه کرمان در ۲۹ شهریور ماه ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار